Safran Mutfakta-Tatlılar, Kekler

Salı, Mart 27, 2007

Kadayıflı Tavuk Göğsü

Malzemeler
Muhallebisi için

5 su bardağı süt
1 su bardağı un
1,5 su bardağı tozşeker
1 parça damla sakızı

Üstüne ve altına

150 gr kadayıf
Yarım su bardağı sıvıyağ
Yarım su bardağı tozşeker
Yarım su bardağı ceviz içi
1 çorba kaşığı kakao

Yapılışı

Muhallebisi için gerekli malzemelerin hepsini tencereye alıp yoğunlaşıncaya dek pişirelim. Hafif soğuyunca mikserle yaklaşık 5 dakika çırpalım. Diğer tarafta kadayıf, sıvıyağı, tozşeker, kakao ve ceviz içini harmanlayalım ve bir fırın tepsisine ince bir tabaka halinde serip fırında 170 derecede yakmadan sadece çıtır çıtır olana dek pişirelim. Servis yapacağınız kabın altına pişmiş kadayıfın yarısını ince bir tabaka halindedökelim. Üzerine tavuk göğüsünün tamamını boşaltalım. En üste kadayıfın kalan yarısını dökerek kapatalım. Buzdolabında iyice soğuttuktan sonra dilimleyerek servis yapalım, afiyetle yiyelim :).

14 Comments:

Anonymous Adsız said...

Hem pratik hemde değişik bir tarif, tam bana göre, hemen aldım tarifi, ellerine sağlık...
Sevgiler...
S.

3/28/2007 10:58:00 ÖÖ  
Blogger Safran said...

Dilerim beğenirsiniz, çok leziz oluyor gerçekten, şimdiden ellerinize sağlık, sevgiler :)

3/28/2007 01:05:00 ÖS  
Blogger nilay said...

Safran'cım ;
kadayıfa kakao karıştırmak orjinal bir fikir olmuş :) farklı bir tarif...ellerine sağlık canım

sevgiler

3/28/2007 05:28:00 ÖS  
Blogger hatice said...

Sevgili Safran,
hep aynı kadayıf tariflerinin dışında kakaolu çok değişik, çok da nefis gözüküyor ellerine sağlık..sevgiler

3/28/2007 09:56:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Haticeciğim şu yemek blogları aleminde ben tavuk yemeklerine olan düşkünlüğümle bilinirim, az önce sana konuk oldum tavuklu tarifini gördüm,bu tarif tam benlikmiş diyorum, ellerine sağlık :)

3/29/2007 11:59:00 ÖÖ  
Blogger Safran said...

Nilaycım az önce kulaklarını çınlattım bir arkadaşıma senin şu biscottilerin tarifini verdim, tekrar ellerine sağlık canım :)

3/29/2007 12:01:00 ÖS  
Blogger evcilkedi said...

Çok değişik ve güzel bir tarif Safran. Üstelik görünümü de çok güzel. Vicdan azabı duymadan yenebilecek kadar da hafif:-) Teşekkürler tarif için.

3/29/2007 03:34:00 ÖS  
Blogger Nezaket said...

Safrancigim, eline saglik. Tarifini cok begendim. Ama anlattiklarina bakarak yapmasam daha iyi olacakmis gibi geliyor, cunku vermem gereken cooook kilo var.

3/29/2007 11:31:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Tülin, denersen çok beğeneceğine emin olduğum bir lezzet... Kadayık kakao ile birleşince çok güzel bir tat çıkıyor ortaya, arasındaki damla sakızlı muhallebi kısmı özellikle soğukken çok lezzetli, tarifi beğenmene çok mutlu oldum, sağolasın :)

3/30/2007 09:11:00 ÖÖ  
Blogger Safran said...

Ah Nezaketciğim ah! Hani vermen gereken çook kilo vardı, blogunda gördüm az önce bembeyaz çok güzel bir pasta vardı... Pastayla hem kendini hem bizleri yaktın :))) Çok beğendim tadını da hayal edebiliyorum, ama olay neden hayal boyutunda kalsın değil mi? Yakınlarda bir vesile ile yapmalı, ellerine sağlık :)

3/30/2007 09:12:00 ÖÖ  
Blogger Ceylan said...

Safran'cım, daha yeni yorum yazmıştım ki bu tarifi görünce yine dayanamadım! Yaktın beni valla ! Şimdi Bakü'de tel kadayıf arayacağız iyi mi! Zaten sütlü tatlılar ve de kadayıf en sevdiklerimden, ikisi birleşince kimbilir nasıl olmuştur ! Şimdiden ağzımın suları yola çıktılar :))

4/04/2007 01:24:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

VALLA BU KADAR TESADÜF OLAMAZ DÜN ARKADAŞLAR BANA BU TARİFİ VERİYORLARDI DENE ÇOK GÜZEL DİYE AMA KİMDEN NERDEN ALDIKLARINI BİLMİYORUM. BUGÜN SENİN SİTEDE GÖRDÜM İLK FIRSATTA BENDE YAPIP SİTEME EKLEYECEĞİM SEVGİLER

4/07/2007 01:12:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Şimdiden ellerine sağlık Ceylancım, sevgiler oğluma ve sana, öpüyorum :)

4/09/2007 02:11:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Sibelcim tarif Oktay Usta'nın ve lezzeti muazzam mutlaka denemelisin, vazgeçemeyeceksin :) Sevgilerimi gönderiyorum :)

4/09/2007 02:12:00 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home

Related Posts with Thumbnails