Safran Mutfakta-Tatlılar, Kekler

Çarşamba, Şubat 15, 2006

Ahşap Desenli Kurabiye

Sizlere bizim evde sıkça yapılan bir kurabiye tarifi vermek istiyorum... Bu kurabiyeler görüntü olarak (özellikle piştikten sonra) sanki ağaçtan şekilli parçalar kesilmiş gibi duruyor. O nedenle onlara bu adı verdim...:). Pişirdiğinizde de göreceğiniz gibi bu kurabiyeler çok sert olmuyor ama ağızda dağılıyor. Hepinize kolay gelsin....:)

Safran

Malzemeler:

100 gr margarin
4 kaşık sıvıyağ
2 yumurta
4 kaşık süt
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
3 çorba kaşığı kakao
1,5 çay bardağı şeker
3-3,5 su bardağı un


Yapılışı:


Süt, şeker ve yumurtayı bir kaba alarak şeker eriyene dek iyice karıştıralım.Bu karışıma margarin ve sıvıyağ ekleyelim. Ardından kabartma tozu ve vanilyayı ilave edelim. Sonra unumuzu azar azar ilave edip bir hamur elde edelim ve hamurumuzu 2'ye bölelim. Böldüğümüz hamurun yarısına 3 çorba kaşığı kakao ilave edelim...
Her iki renk hamurumuzu da buzdolabında 20 dakika dinlendirip çıkaralım...Hamuraları boru haline getirip birbirinin çevresine saralım ve birkaç kez daha burkalım...
Elde ettiğimiz hamuru merdana yardımıyla 1 cm kalınlığında açıp, kurabiye kalıpları ile şekiller çıkaralım (not: bu aşamada çocuklarınızı, yeğenlerinizi de olaya katabilirsiniz :)). 2 kat yağlı pişirme kağıdı konmuş fırın tepsisine aralıklı olarak dizelim ki yapışmasınlar (not: 2 kat üst üste pişirme kağıdı koymamızın sebebi özellike belli fırınlarda kurabiyelerin altlarının daha çok pişmesi ve yanmasını önlemek içindir)...
Önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında 15 dakika pişirelim ve çıkardıktan sonra ızgaraya alarak soğutalım...Afiyet olsun...

3 Comments:

Anonymous Adsız said...

Oncelikle hayirli olsun blogun,
Tam damak tadima uygun bir sekilde -tatlilarla-baslamissin.. Ne guzel!
Ancak ,ozellikle bu tarife bayildim, Hep merak ediyordum bu iki renkli kurabiyeler nasil yapiliyor diye...
Ayrica 2 kat pisirme kagidi onerin de cok isime yarayacak cunku ozellikle pogacalarin piserken - her ne kadar firin tepsilerimi altli ustlu degistirsem de - altlarının kararması benı cok uzuyordu...
ISIL OZTEN

2/20/2006 08:36:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Oncelikle hayirli olsun blogun,
Tam damak tadima uygun bir sekilde -tatlilarla-baslamissin.. Ne guzel!
Ancak ,ozellikle bu tarife bayildim, Hep merak ediyordum bu iki renkli kurabiyeler nasil yapiliyor diye...
Ayrica 2 kat pisirme kagidi onerin de cok isime yarayacak cunku ozellikle pogacalarin piserken - her ne kadar firin tepsilerimi altli ustlu degistirsem de - altlarının kararması benı cok uzuyordu...
ISIL OZTEN

2/20/2006 08:36:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Onca saat uğraşıyoruz, kurabiyeleri ya da poğaçaları fırından çıkarıyoruz görüntü mükemmel, bir tane tadalım diye elime bir alıyorum altı bana kara kara bakıp -hayır olmadı ııh! diyor. Hani şu manavların çürük meyveleri alta koyduğu gibi :)
Zaten benim bu 2 kat kağıt olayını bulmam da tamamen tesadüf, fırın tepsisinin kağıdının birini diğerinin içine koymuştum birazdan yerleştiririm diye unutup kurabiyeleri koyunca çıkarmaya üşendim, öyle yolladım fırına :)Baktım iyi oluyor öyle de devam ettim...:) Neyse sonuçta buluş buluştur öyle değil mi?:)Sevgiler...

Safran

2/20/2006 08:55:00 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home

Related Posts with Thumbnails