Safran Mutfakta-Tatlılar, Kekler

Pazar, Şubat 26, 2006

Karlı Gece

Roald Dahl'in harika bir çocuk kitabı vardır : "Çarli 'nin Çikolata Fabrikası" adında belki bilirsiniz...Ben çocukken bu kitabı okumuş ve ardından da televizyonda sinemaya uyarlanmış şeklini izlemiştim ve çok etkilenmiştim...Hala içinde kakao, çikolata olan birşey yapsam gözümün önüne bu kitap ve filmin kareleri gelir ve gülümserim... 7-9 yaş arasındaki hayal gücü gelişkin ve fantastik kitaplardan hoşlanan çocuklarınıza bu kitabı okutmak isterseniz ki çok seveceklerdir, Can Yayınları'ndan kitabı bulabilirsiniz (Makbel Oytay'ın başarılı çevirisi ile)... Ayrıca bugün de tesadüfen internet ortamında kitabın tam metnine rastladım 1001 Kitap.com'da ve bir kez daha eskiyi yad ederek keyifle okudum...:) Yanlız çocuklarınıza değil, içinizde yaşattığınız bir çocuk hala varsa benim gibi size de tavsiye ederim...:)
Çikolata'nın büyüsü ta küçüklükten giriyor kanımıza tadıyla, kokusuyla, görünümüyle...Sanki bir sihir var onda sevmeyen yoktur heralde aramızda, yiyipte mutlu olmayan (gerçi bunun sihirle alakası olmadığı hormonel birşey olduğu ispatlandı ama neyse...:))
Bugün sizlerle paylaşacağım tarif çikolatanın hammaddesi kakaonun yanında neskafe de içeriyor üstelik....Geçenlerde araştırdım neskafe, iri veya ince çekilmis kahve tânelerinin üzerinden kaynar su geçirilerek, sonradan içerisine süt, krema gibi bâzi maddeler ilâve edilip suyunun uçurulması ile elde ediliyormuş. Çikolata yapımında kullanılan kakao ise, kakao bitkisi tohumlarının fermantasyona terk edildikten sonra kurutulup, kavrularak öğütülmesiyle kullanılır hale gelebiliyormuş... Neyse bu kadar çocukluk anısı ve ansiklopedik bilgiden sonra nihayet tarifi vermem gerektiğini hatırladım :) Pasta bittiğinde şöyle bir baktım, bir gece vakti kar yağmış gibi durduğundan ona "Karlı Gece" adını verdim...:) Ağız tadıyla yemeniz dileğiyle....:)
Malzemeler:
2 yumurta
1 su bardağı esmer şeker
1-1.5 çay bardağı kakao
2 tepeleme çorba kaşığı neskafe
1,5 bardak un
50 gr. margarin
1/2 çay bardağı sıvı yağ
1 tatlı kaşığı kabartma tozu
1 paket vanilya
Üzerine:
1 paket kremşanti, şekerlemeler, çikolata rendesi, pasta süsü ve hayal gücünüz...:)
Yapılışı:
Şekeri mikserde margarin ve sıvıyağ ile çırparak kremamsı bir hale getirip iyice eritelim. Sonra içine sırasıyla yumurtaları, kakao ve neskafeyi, vanilyayı, kabartma tozunu hiç ara vermeden karıştırıp son olarak ununu da ilave edelim...Kek hamurunu yağlayıp unladığımız dar bir kalıba döküp önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında 40-45 dakika pişmeye bırakalım...
Bu arada paketin üzerinde yazan tarife göre krem şantiyi hazırlayıp buzdolabına atalım ki sertleşsin ve sürülmesi kolay olsun...
Fırından keki bıçakla kontol edip piştiyse alalım ve 15 dakika dinlendirip soğutup kalıptan öyle çıkartalım...Üzerini şantiyle kaplayıp şekerlemelerle süsleyelim...Biraz da bu şekilde buzdolabında tutup sevdiklerimize ikram edelim...:) Afiyet olsun....:)

16 Comments:

Anonymous Adsız said...

Merhabalar,

Safran Hanım tarifinizi hemen yapılacaklar arasına aldım bir akşam iş dönüşü denenecek yalnız sunu öğrenmek istedim.Nescafe gold mu klasik mi olacak birde şeker normal tozşeker olsa nasıl olur.Simdiden teşekkür ederim.Sevgiyle kalın....


Hasibe

2/27/2006 03:03:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Ben neskafe klasik kullandım Hasibecim...Tarifte esmer şekeri kullanmamın nedeni biraz sağlık biraz da renk açısındandı, esmer şeker biliyorsun daha sağlıklı zaten dikkat edersen kekin yağ oranı da bir hayli düşük...Kekin oldukça koyu bir renk olmasını istedim kremşantiyle kontrast olması açısından, esmer şekerde eriyince kahverengi bir renk veriyor biliyorsun ama sen keki beyaz şekerle de yapsan olur...
Ama en azından çayı şekerli içiyorsanız lütfen eve şu esmer küp şekerlerden al, işlenmiş beyaz şekerden daha az zararlı...Ben eşimi önce beyaz şekerden esmer şekere geçirttim sonra da çayı şekersiz içmeye alıştırdım :))Herkese tavsiye ediyorum...Sevgilerimle...

Safran

2/27/2006 03:40:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Safran Hanım,

Cevabınız ve şekerle ilgili uyarılarınız için teşekkür ederim.(Aslında bende şu günlerde şekeri az kullanmaya çalısıyorum malum yaza düğün olacağı için :).En yakın zamanda pastayı deneyip sonucunu size de yazacağım.Tekrar ellerinize sağlık, sevgiyle kalın....

Hasibe

2/27/2006 04:59:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Son bir şey daha margarin eritilecek mi yoksa oda sıc. mı olacak...
Son anda farkettim de...

Hasibe

2/27/2006 05:02:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Oooo! Düğün var demek...Hayırlı olsun inşallah, Allah mesut etsin :)Kendi düğünümü hatırladımda birden son 6 ayı bende aynı şekilde yediklerime epey dikkat ederek geçirmiştim, hey gidi günler hey...:)) Valla bu durumda sen hiç margarin koyma yağsız yap keki diycem ama olmaz tabii :)Ben oda sıcaklığında kullandım Hasibecim margarini...
Denediğinde mutlaka yaz sonucunu merakla bekliyorum, sevgiler...:)

Safran

2/27/2006 06:27:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Selamlar Safran Hanım,

Dün akşam Karlı Gece Pastasını denedim.Öncelikle sunu söyliyim bizim aile kalabalık bir ailedir ve hepimiz bir apartmanda oturuyoruz.Yani kalabalık bir jüriye sahibim tabii her yapılan yemeğe bişeyler bulan babamı da unutmamak lazım veee yaptığım pasta başta çocuklar olmak üzere diğerleri tarafından da çok beğenildi.Yine size teşekkür ederim ELLERİNİZE SAĞLIK.Ben pastayı bizim yuvarlak küçük tepsimize yaptım( malum aile kalabalık olunca) fazladan 1 yum. ve çok az şekerini arttırdım üzerinede küçük küp şeklinde muz doğrayıp birazda fındık kırığı serpip sonra kremşantisini döktüm.Gerçekten kekin tadı harikaydı(hatta babam aferin kızım dedikten sonra içine birazda kuruüzüm mü koysaydın dedi yorum yapmak adına:):)) ben bu keki pasta tabanı olarakta kullanmak istiyorum içine krema ve değişik meyvelerle süsleyip servis yapabiliriz öyle değil mi....
Çok uzattım galiba ama böyle yeni tarifler denemek ve ailem tarafından çoook beğenilmesi benişu günlerde hem acayip rahatlatıyo hemde inanılmaz mutlu ediyor(sanırım nişanlılığın verdiği bir duygusallık ve zaman yaklaştıkça oluşan telaş sebebiyle)

Sevgiler....

Hasibe

3/01/2006 10:42:00 ÖÖ  
Blogger Safran said...

Böyle, sana göre uzun bana göre ne kadar okusam da doyamayacağım güzellikteki yorumlarınızı aldığımda mutlu oluyorum...İnanmıycaksın yerken muz ve fındık olayını bizimkilerde önerdi, bence de harika olur...Senin de ellerine sağlık canım, iyi yapmışsın ki beğenmişler...

Keki pasta taban olarak kullanmak yerken benim de aklıma geldi...Hakikaten sütle ıslatmaya gerek kalmadan iyi bir kek taban olur...İnşallah mutlu günler seni bekliyor Hasibecim, evlilik karşılıklı saygı ve sevgi temelleri üzerine oturtulabilirse güzel bir müessesedir canım...Sevgiyle kal...:)

Safran

3/01/2006 11:55:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

tariflerin çok güzel. bir sorum olacak tı. 1.5 bardak un derkensu bardağı ile mi?

sevgiler

sevilay

3/15/2006 03:02:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Merhaba Sevilay :) Çok teşekkür ederim... Evet tariflerde bardak derken su bardağını kastediyorum, eğer farklı bir durum varsa; örneğin, çay bardağı diye belirtiyorum :) Sevgiler...

3/15/2006 03:10:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

teşekkürler sevilay

3/15/2006 03:12:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Merhaba,
Güzel tarifler için teşekkürler.
Ben bu tarifteki neskafenin toz halinde
mi kullanıldığını merak ettim.
Bir de "tencerede pizza" tarifinde
kabartma tozu acaba 1 çorba kaşığı mı?
Selamlar..
Meral

4/11/2006 01:12:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Merhaba Meralcim, ben neskafe klasik kullandım toz halindeki...Tencerede pizzada ise kabartma tozu 1 çorba kaşığı kadar kullanılacak doğrudur canım...Her iki tarif de deneyenler tarafından çok beğenildi, o nedenle sana da gönül rahatlığıyla tavsiye edebilirim, denersen yorumlarını beklerim Meralcim, sevgiler...

4/11/2006 01:47:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Merhaba.Karlı gece tarifinizi denedim.Fakat çok katı oldu kalıba bile dökemedim.Tarifi uygularken katı yağ yerine 1 çay bardağı sıvıyağ kullandım.Hamurun katımı olması gerekiyordu benmi yanlış yaptım?

3/12/2007 09:23:00 ÖÖ  
Blogger Safran said...

Merhaba Anonymous, bu kek tekrar tekrar yaptığım bir tariftir, hiç katı bir hamur elde etmedim, üstelik de sıvı yağ kullanmışınız, acaba unda mı bir farklılık var, ne tür un kullanmıştınız?

3/12/2007 05:16:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Normal börekler kekler için olan undan kullandım.Malzemelerde başka sıvı olmadığı için hamuru.kakaoyu ekleyince pasta hamuru gibi oldu.Normal su bardağıyla un ekledim belki fazla gelmiştir.

3/12/2007 08:09:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Tamam sorun şimdi anlaşıldı muhtemelen su bardağı büyük...200 ml sıvı alan bir bardakla koy lütfen unu, olumlu sonuç alacaksın... Hatta ekmek makinen varsa onun cup'u da iyi bir ölçek kabı olabilir...Çok güzel bir kek bu, güzel sonuç alman tariften memnun kalman beni mutlu edecektir...

3/12/2007 09:27:00 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home

Related Posts with Thumbnails