Safran Mutfakta-Tatlılar, Kekler

Salı, Şubat 14, 2006

Pembe Gönlüm Sende

Aşkın rengi kırmızıdır derler ya, bana göre pembe. Pembe bana hep sevgiyi, aşkı hatırlatıyor...Hele de böyle bir günde...Bugün benim nişan yıldönümüm...Dolayısıyla bu pastayı değerli eşime ithaf ediyorum...:)

14 Şubat Sevgililer gününde sevdiğinizin gönlünü bu pratik lezzetle yeniden fethedin. Hem bakın o kadar pratik bir pasta tarif edeceğim ki sevdiğiniz için hazırlanacak, giyinip kuşanacak ve onunla paylaşacak bir dolu zamanınız kalacak. Hepinizin sevdiklerinizle bir ömür boyu mutlu olmanız dileğiyle....Safran

Malzemeler:

Pandispanyası (keki) için;
3 yumurta
1,5 çay bardağı pudra şekeri
1,5 çay bardağı un
1 limonun kabuğunun rendesi
1 paket vanilin
1 tatlı kaşığı kabartma tozu

İçine:
1-2 muz (büyüklüğüne göre)
1 paket kakaolu puding

Üstüne:
1 paket çilekli krem şanti
1 paket sade krem şanti
şekerlemeler


Yapılışı:


Mikserde pandispanya için yukarıda yazılan malzemelerin tamamını karıştırarak yağlı pişirme kağıdı kaplı fırın tepsisine dökelim ve 1 cm kalınlığına gelinceye dek yayalım. 190 dereceye ısıtılmış fırında maksimum 10 dakika pişirip çıkaralım. İnce bir dikdörtgen haline gelmiş olan kekin pişerken çok kızarmaması, yeterince pişmiş olması ama bükülüp rulo yapılabilcek kadar da yumuşak olması önemli.10 dakika sonra çıkarıp bir süre soğumasını bekledikten sonra yağlı kağıdın bir ucundan tutarak içeri doğru geniş bir burkma hareketi yaparak keki rulo olmaya alıştıralım ama çok bastırmayalım ki kırılmasın.
Keki tekrar eski haline getirip içine önceden üzerinde yazan tarife göre 1/2 bardak daha az sütle pişirip yoğun bir kıvam elde ettiğimiz ve soğuttuğumuz kakaolu (veya istediğiniz bir başka çeşit de olabilir) pudingi (pasta kreması da kullanabilirsiniz) kekin üzerine 1 cm-1,5 cm kalınlığında olacak şekilde yayalım (İsteyenler bu aşamada içine fındık kırıkları da serpebilirler).
Daha sonra muzu bütün halinde kekin alt kenarının kıyısına paralel gelecek biçimde yerleştirerek çok bastırmadan rulomuzu bu muz çevresinde keki sararak yapalım. Bitiş noktasını alta getirerek tabağa yerleştirelim ve üzerini çilekli krem şanti ile kaplayalım. Krema pompası ile sade kremşanti ile süsler yapalım ve şekerlemelerle süslemeyi tamamlayalım. Pastayı buzdolabının alt gözünde en az 2 saat bekletelim...1 gün önceden de hazırlayıp ertesi gün ikram edebilirsiniz... Afiyetle kalın, sevdiklerinizle beraber nice tatlı günlere!!!...

2 Comments:

Anonymous Adsız said...

ellrine sağlık canım çok güzel görünüyor ben bu sayfaya bayılıyorum yaaaa.henüz blogum yokkend hep takip ederdim beni etkileyen sayfalardan biriside bu işte.

4/03/2006 12:28:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Cenetcim bak bu pasta çok çabuk hazırlanıyor ve çok lezzetli, bir dene çok seveceksin, ben yiyemiyorum benim yerime de ye ama bir dilim, bugünlerde biraz aşırı gittim tatlılara veda ettim bir süreliğine :))

4/03/2006 02:32:00 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home

Related Posts with Thumbnails