Safran Mutfakta-Tatlılar, Kekler

Salı, Mart 21, 2006

Günaydın Muffinleri

Bilirsiniz yaptığım keklere, yemeklere bende bıraktıkları izlenimlere göre değişik adlar vermeyi severim, ama bu kez bu güzel muffin tarifinin adını ben koymadım…:) Bu adı koyanlar “Günaydın Muffinleri”nin tarifini Fat Free Recipes’de veren Dave ve Sandi… Geçtiğimiz gün İspanya’dan dönen eşime güzel bir “hoşgeldin sofrası” hazırlamak için harekete geçtiğimde, değişik bir şeyler olsun diye araştırırken bu tarife rastladım, ilk dikkatimi çeken de ismi oldu zaten… Malzeme listesini okuduğumda yağsız, az şekerli, tadını içerdiği sebze ve meyvelerden alan, hafif, vitamin deposu bir muffin tarifiyle karşı karşıya olduğumu anladım :) Bu yönüyle başta çocuklarımız olmak üzere hepimiz için ideal bir seçenek olduğunu düşünüyorum. Tarifin en sevdiğim yanı ise benim özellikle hafta içi günlerde kahvaltılar için tercih ettiğim, insanı sabah sabah sofra kur-kaldır derdinden kurtaran “ye ve çık” türü, her şeyi içinde bir tarif olması. Bu şekilde bakınca adını ben koysam da aynı şekilde koyardım diye düşünmedim de değil :)). Biz ailece muffinleri çok ama çok sevdik, umarım siz de beğenirsiniz…:) Dilerseniz sizlere Tatlılar-Kekler linkinde sunduğum ve orijinal tarife göre damak tadıma göre bazı değişiklikler yaptığım bu tarifi bir kek kalıbında bütün bir kek olarak da hazırlayabilirsiniz…Hepinize işlerinizde kolaylıklar diliyorum, sevgiler…:)

Safran


Malzemeler

1,5 cup (=silme çay fincanı) kepekli un
1,5 cup normal un
1+1/4 cup süt
1 yumurta
½ cup elma püresi (robotta kabuklarını soyduktan sonra elmaları kıyıp hazırlayabilirsiniz)
1 cup rendelenmiş havuç
1 cup rendelenmiş elma
½ cup kuru üzüm
½ cup şeker (bu ölçekle muffin çok şekerli olmuyor, biz böyle sevdik ama daha tatlı seviyorsanız ölçek 1 cup olabilir)
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
2 tepeleme çay kaşığı tarçın
½ çay kaşığı tuz

Üzerini süslemek için
Ceviz ya da fındık kırıkları


Yapılışı

Fırını 180 dereceye ısıtalım…Yukarıdaki malzeme listesinde yazanlardan önce sıvıları (süt, elma püresi, yumurtaları) karıştıralım…Daha sonra içine kabartma tozu karıştırılmış toplamda 3 cup (1,5 kepekli+1,5 beyaz un) un hariç diğer malzemeleri de ekleyerek karıştıralım…Son olarak kabartma tozuyla karışık unu da ilave edip karıştırma işlemini tamamlayalım…Ben şekilli muffin kalıplarına döktüm malzemeyi ama sizler ister içine 1’er çay kaşığı sıvıyağ koyacağınız (piştikten sonra kolay çıkması açısından) çift kat kağıt muffin kalıplarına ya da bütün bir kek elde etmek için yağlanıp unlanmış derin bir kek kalıbına alabilirsiniz karışımı. Üzerine ceviz ya da fındık kırıkları da serpiştirelim…Karışımı ısıtılmış fırına koyalım ve pişene dek ortalama 30-40 dakika tutalım, pişip pişmediğini kontrol ederek fırından alalım... Afiyet olsun :)

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home

Related Posts with Thumbnails