Safran Mutfakta-Tatlılar, Kekler

Çarşamba, Mart 29, 2006

İrmik Helvası

Bugün sizlerle paylaşmak istediğim diğer bir harika bir lezzette Mutfakta Zen’den… Sevgili Tijen hepimiz için harika bir irmik helvası tarifini paylaşmış sitesinde…Tarifin özelliği içinde yağ olmaması ve tatlandırmanın şeker yerine pekmezle yapılması…Bunlar da tarifi hafif ve sağlıklı kılan unsurlar…Bu güzel tarif için Tijen’e tekrar teşekkür ediyorum… Orjinal tariften birkaç malzemede farklılıkla uyguladığım şekliyle irmik helvasının tarifini aşağıda sunuyorum ve sözlerimin sonunda Tijen’in Yemek ve Biz grubundaki mesajına yer vermek istiyorum: “Ben kitaplarda hep şunu söylüyorum (bıkmadan usanmadan) ben bir tarifi veriyorum ama onun bin bir şekle bürünmesi mümkün. Siz de kendi yaratıcılığınızı katın, bakin bakalım ortaya ne çıkacak? ....... Pekmez yerine bal koy, reçel suyu koy, meyve konsantresi koy... Hepsi farklı tadlar. Ben çam fıstığıyla yaptım ama Antep fıstığı, ceviz, badem, hatta yer fıstığıyla bile gayet güzel olacağına eminim. Krema yerine kaymak olur, süt olur, su olur (daha da hafif olsun derseniz...) bence mutfakta asıl önemli olan yaratıcılığı kullanmak. Pekmez olarak da dut, üzüm, keçiboynuzu, hurma, elma, incir... ne isterseniz! Her biriyle farklı olacaktır tadı. Bu satırları mutfakta zen'den (kitaptan yani) çok sevdiğim bir deyişle bitireyim: "Yediğiniz lokma bir tohum gibidir. Onu yiyerek vücudunuzun toprağına ekmiş olursunuz. Öyleyse bu tohumun size ne getirecegini, meyvesinin nasıl olacağını düşünün." (Bahaeddin Sultan Veled)”…


Malzemeler


1 su bardağı irmik

2-2,5 su bardağı yarım yağlı süt

1 çay bardağı ceviz

1/2 çay bardağı fıstık

1 çay bardağı kuru üzüm

1,5 çay bardağı üzüm pekmezi

Yapılışı

Teflon bir kapta orta hararetli ateşte fıstık, ceviz ve irmiği kavurun (yağsız- irmik pembeleşinceye dek). Bunun üzerine pekmez ve süt karışımını ve kuru üzümü, ekleyerek karıştırın ve kısık ateşte irmik sütü çekene dek pişmeye bırakın… Piştikten sonra, daha hoş bir sunum için bir tabağı kalıp gibi kullanarak servis yapabilirsiniz, afiyet olsun…:)

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home

Related Posts with Thumbnails