Safran Mutfakta-Tatlılar, Kekler

Çarşamba, Mart 29, 2006

Tatlı Kuru Pasta

İnsanoğlu hayatta her şeye hazırlıklı olmalı… Bunu sanırım hepimize hayat bir şekilde öğretti değil mi? Ben bu konudaki asıl eğitimimi üniversite yıllarımda aldım diyebilirim… :) Şimdi belki tebessümle hatırladığım ama vaktiyle beni çok yoran, güç bir eğitimdi aldığımız şehir planlama dalında… Sabaha karşı 3’lere 5’lere dek projeleri yetiştirmeye çalışırdım. Çizerken kesilen elektrikler, son anda projenin üzerine dökülen mürekkepler (okulda bilgisayarla çizim yapılmıyordu o zamanlar), proje dersinin yanında sınavına hazırlanmanız gereken belki 10 adet daha dersinizin olması (özellikle final zamanlarında, okulun çalışkanı olarak sizden beklentiler zaten yüksek bu arada), 5 günde toplam 5 saat uyku uyuyabildiğiniz halde çıktığınız proje savunma jürisinin önünde dinamik ve kendinden emin görünme zorunluluğunuz ve daha neler neler… Ama ben yaşadıklarımdan ders çıkardım ve hep zamanı iyi kullanmaya ve güçlüklere önceden hazırlıklı olmaya gayret ettim o zamandan bu zamana dek… Bu bir meleke oldu adeta, ama bunun faydasını da görüyorum çoğu zaman… İşte böyle bir olayı geçtiğimiz gün yaşadım, önden hazırlıklı olmanın keyfini yaşadım… Sizde benim gibi sadece güvendiğiniz bildiğiniz belli dükkanlardan alışveriş yapmayı seviyorsanız ne demek istediğimi anlayacaksınızdır…


Çok sevdiğim bir arkadaşım aradı aniden, 30 dakika sonra bende olacağını sadece bir çay içip kalkacaklarını söyledi, mutlaka çayın yanına bir şeyler hazırlayacağımı bildiğinden samimiyetimize binaen de canının sadece tatlı kuru pasta çektiğini ifade etti… Sorun yok, zaman da dar, her zamanki pastanemden sipariş ederim diye düşünüp tabiî ki dedim… Ama asıl şoku telefonda pastanenin tadilatta olduğunu öğrenince yaşadım, içeriğine ve lezzetine güvenemeyeceğimden başka bir yerden de almak istemedim… Neticede böyle zor zamanlar için sakladığım “tatlı kuru pasta” tarifini uygulamaya koymak durumunda kaldım, ama ne telaşla :)… Sonuç mu? Konuklarım tatlı kuru pastaları çok severek yediler, gerçeği onlara sonunda açıkladım, daha da çok sevindiler ev yapımı olmasına…:) İşte sizlere böyle durumlarda hazırlıklı olmanız için bu tarifi sunuyorum… Pastanedekileri aratmayan bir lezzet…Sadece bu tip zor durumlar için değil, ailenize kendi ellerinizle yaptığınız, sağlıklı olduğunu bildiğiniz tatlı kuru pastalar yapmak isterseniz uygulayabilesiniz diye…:) Dilerim sizler de beğenirsiniz, sevgiyle kalın…

Safran


Malzemeler

¾ su bardağı şeker

2 adet yumurta

2 su bardağı un

4 çorba kaşığı margarin (oda sıcaklığında yumuşamış)

1 paket şekerli vanilin

İstediğiniz tür bir marmelat (ben mürdüm erikli kullandım)


Yapılışı


Fırınımızı 16o dereceye ısıtalım…Yağı, şekeri ve yumurtaları mikserde kabarıp kremamsı bir hale gelene dek çırpalım…Bu karışıma içerisine vanilin karıştırılmış unu ilave edip yumuşak kıvamlı bir hamur elde edelim…Bu kremamsı hamuru, krema torbasına (yıldız uç takılı olabilir mesela) alarak yağlı kağıt serilmiş bir fırın tepsisine belli aralıklarla azar azar yuvarlak olarak sıkalım…Fırına verdiğimiz tepsideki pastaların rengi kızarmadan maksimum 12-15 dakika bekleterek alalım…Izgara üzerinde soğuyup sertleşmelerini bekleyip, aralarına marmelat sürerek yapıştıralım. Dilersek tek bir kuru pastanın tam ortasına marmelat sürerek pasta süsüyle süsleyerek de ikram edebilirsiniz…Afiyet olsun…:)

22 Comments:

Blogger Safran said...

Ne diyim Ney, Allah kolaylık versin...Y.Lisans tezimi yazarken bende yeni evlenmiştim...Hem ev işi, hem öğrencilik, tez bir yandan zor bu işler hakikaten...Aslında ben tuzlu balık bisküvileri yapmıştım Tuzlular linkinde bir bak istersen vaktin olursa denersin :) Sevgiler...

3/29/2006 11:24:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

tariflerinizi neden kopyalanmasına izin vermiyorsunuz????
hülya

3/30/2006 09:13:00 ÖÖ  
Blogger Safran said...

Merhaba Hülyacım, hoşgeldin :) Tarifleri sizlerle paylaşmaktan büyük mutluluk duyduğumu, bu blogun ve bunun gibi diğer yemek bloglarının kuruluş amacının zaten bu olduğunu belirtmeliyim başlangıçta...Ancak Hülyacım, beni ve diğer pek çok blog sahibi arkadaşımı tedirgin eden olaylar yaşadık geçtiğimiz günlerde ve bu sürekli yaşanmakta ...Tariflerimize hiç olmadık bir sitede, bir kuruluşun yemek tarifleri veren köşesinde rastlıyoruz, hem de aynen kopyalıyorlar, resimleriyle birlikte sanki kendileri yapmış gibi...Biz zaten tarifi paylaşıyoruz, deneseler isim belirterek şurdan aldık diye yayınlasalar neyse ama bu değil yaptıkları...Bu nedenle yaptığım uygulamayı "kopyalamaya izin vermemek" değil de, emeğimi korumaya çalışmak adına alınmış küçük bir önlem gibi ele alalım olur mu? Gerçi bu tam da bir çözüm değil aşılabilir biliyorum...Değerli yorumlarını ve ziyaretlerini her zaman beklerim, sevgiyle kal...:)

3/30/2006 10:08:00 ÖÖ  
Blogger Hatice said...

kısa sürede böyle güzel kuru pastalar, ellerine sağlık Safran...

3/30/2006 05:49:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Çok teşekkürler sevgili Hatice, naparsın iş başa düşünce acelende varsa elinden geleni yapıyor insan, sevgiler :)

3/30/2006 08:32:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Bu harika görünen pastacıklarla ilgili birkaç sorum olacaktı Defterime kaydediyorum da şimdi .1.Şeker olarak toz seker mi pudrasekeri mi kullandınız.
2.evde krema torbası yok onun yerine ne kullanabilirim.
3.Hmurun kıvamı tutturmak için sizin yazdığınız ölçülerle tam oluyor dimi ?

Çok teşekkür ederim.

Hasibe

4/04/2006 12:06:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Hasibecim toz şekerle yapılıyor, krema torbası yok ise kalınca bir poşetin bir ucunu azıcık kesmeyi dene ya da hiç olmadı kaşıkla koy, ölçüleri doğrudan kullanabilirsin ekleme yapmana gerek yok...

4/04/2006 12:17:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Harika teşekkürler..

4/04/2006 01:05:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

tarifi sabah denedim.ama malesef tepsiye yayıldılar.şekil de bozuldu,incecik yassı kurabiyeler oldu.becel yağı kullandım(sıvı değil)
krema sıkacağı ile aynen yaptım ama olmadsı sizce nerede hata yaptım.ayrıca fırın da soğutu,önceden ıstmadım..
teşekkür.

4/04/2006 08:48:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Merhaba sevgili Ayşen :) Böyle mutfak kazaları arada hepimizin başına geliyor öyle değil mi? Muhtemelen sen her şeyi tam olarak yapmışsındır ama sorun çoğu kez o anda kullandığın malzemelerin bir arada iyi bir sonuç vermemesinden kaynaklanır...Kurabiyeler zaten çok kalın olmayacaklardı bu açıdan bir sorun yok gibi 2 tanesini birbirine yapıştıracağımız için çok kalın kurabiyeler istemiyorduk, şeklin pişerken kalıptan sıktığımızdaki kadar net kalmaması da doğal ama bahsettiğin eğer daha büyük çaplı bir deformasyon ise bunun birkaç sebebi olabilir...

İlki, tarifte de belirttim ben kurabiyeleri 160 dereceye ısıtılmış fırına attım ve 12-15 dakika sonra hemen çıkarıp ızgara da soğuttum, yani sıcak fırın gerekli bu tarifte ki kurabiyelerimiz fırının ısınma süreçlerini yaşamadan doğrudan pişmeye başlasınlar...

İkinci bir sorunda yumurta ve undan kaynaklanıyor olabilir...Bazen senin gibi değerli arkadaşlarımdan mesajlar alıyorum mesela tarifte 2 yumurta geçiyor jumbo boy kullanıyorlar bu da hamuru sulandırıyor tabi ya da kullandıkları su bardağı küçük olabiliyor, araştırınca anlıyoruz...Bu tarif için 400-450 gr un koymalısın sevgili Ayşen ve 2 orta boy yumurta...Bir de Becel benim bildiğim hakikaten en yumuşak margarin, dolapta ne kadar durursa dursun çıktığında krema gibi bu tip işlerde ben yayla-sana gibi daha yoğun margarinleri kullanırım...Aklıma gelen sebepler bunlar Ayşencim, dilerim bunları göz önüne alarak bir dahaki sefere yüzünü güldürecek neticeler alırsın...Tekrar görüşmek dileğiyle, sevgiler...:)

4/04/2006 11:50:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

YANITLADIĞIN İÇİN TEŞEKKÜR.
MUHTEMELEN HATA BENDE,ÇÜNKÜ DEDİĞİN GBİ BECEL ÇOK YUMUŞAK KALDI YAĞ OLARAK,VE BEN HATAYI SOĞUK FIRINA KOYMAKLA YAPTIMVE ÜSTELİK 150 DERECEYE,KORKTUM YAKARIM DİYE ÇÜNKÜ HAMUR BİRAZ HAFİF,VE SON HATAM...MALZEME TARİFİNİ ALDIM VE KAÇ DERECE DE PİŞECEK ONA BAKMADIM.BU DA BENİM HER İŞİ ACELE YAPMAMDAN KAYNAKLANIYOR.
HİÇ ÖNEMLİ DEĞİL,BİR DAHA YAPARIM BİR ARA SONUCU DA BİDİRİRİM..KENDİNE İYİ BAK.....

4/05/2006 12:55:00 ÖÖ  
Blogger Safran said...

Desene sende benim gibi canı tez olanlardansın sevgili Ayşen, ne olacak bizim bu huyumuz :) Denersen sonucu paylaşalım lütfen, görüşmek dileğiyle, sevgiyle kal...:)

4/05/2006 09:00:00 ÖÖ  
Blogger Safran said...

Ellerine sağlık canım, afiyet olsun...Geçen gün uğradım sitene tezi kolaylamışsın, Allah hayırlısıyla Temmuzda kurtarsın seni bu işkenceden (tez işi benim için bir nevi işkence olmuştu da, bayağı derin izler bıraktı :)) Öpüyorum canım, sevgiler :)

5/02/2006 06:16:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

merhaba,

sitenizi kuru pasta tarifi ararken buldum, kardeşime gideceğim de, bundan yapacağım. Tarifinizi deneyip resimleyerek sitemde yayınlarsam umarım izin verirsiniz.

Kaynağı belirterek tabii ki..

Çok teşekkür ederim, çok işime yaradı.

Sevgiler, selin.

(www.selincaglayan.com)

8/19/2006 04:19:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

her türlü yemek ve pastayı çok güzel yaparım ama kurabiye yepmaktan nefret ediyorum çünkü bir türlü istediğim gibi olmuyor birde bunu deneyeceğim bakalım inşallah olur antepyemek.blogcu.com

12/11/2006 01:35:00 ÖS  
Blogger Ferhanca said...

kuru pastalar harika ,aynen pastane gibi yayılmadan nasıl pişirdiniz sıktığınız gibi pişmiş..ellerinize saglık ..sevgiler..ferhan

12/11/2006 09:20:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

hepsi çok güzel tşk

8/06/2007 12:48:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

katmer tarifi almakisteyen meyilbıraksın lifelove16@hotmail.combuadrese bırakın

12/11/2007 09:20:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

merhaba safran ;

bu ölçüler bana az gibi geldi ben iki tepsi kullanıcam.tepsiler buyuk ve yuvarlak.bu malzemelerin iki katını koysam sence tutar mı?

4/21/2009 10:18:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

acaba bu kaç kişik bir kuru pasta tarifi eminim çok guzeldir bugun yapıcam ve afiyetle yiyem :)

6/18/2009 02:13:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

selam bu tarifi bende denedim bir başka arkadaşın dediği gibi tepsiye tamamen yayıldı ; 2.defa denerken 2,5 bardak un kullandım daha derli toplu yuvarlak ve üzeri hafif şekilli kaldı unu 3 bardağa çıkarmayı planlıyorum doğrumu yaparım bilmem fırınım sıcaktı ama biraz daha mı ısıtmam gerekiyor onu denicem. (deneme yanılmayla doğrusunu bulucaz.)

8/19/2009 04:46:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Tarifinizi denedim.Fırını önceden ısıtmıştım ama sonuç olarak kurabiyeler tepsiye yayıldı berbat oldu ya...Ayrıca şekeride çok fazla ilk defa bu kadar iğrenç bir kurabiye yapmış oldum:S

2/11/2010 05:09:00 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home

Related Posts with Thumbnails