Safran Mutfakta-Tatlılar, Kekler

Çarşamba, Nisan 19, 2006

Avustralya Lamingtonları /Australian Lamingtons

Geçtiğimiz gün internette All Recipes’deki tarifler arasında dolaşırken Avustralya Lamington’larının (Australian Lamingtons) tarifini buldum, daha önce pek çok yabancı yemek sitesinde de resmini görüp çok hoşlanmıştım, artık yapmak şart oldu dedim ve tarifi uyguladım… Lamingtons, Avustralyalıların geleneksel bir keki, bir çeşit ıslak kek bu. Önce kek kısmı pişiriliyor ve 1 gece buzdolabında bekletiliyor. Buradaki amaç keki birgün sonra yapılacak çikolatalı sosla kaplama işlemine hazırlamak… Ertesi gün ise hazırlanan çikolatalı sosa batırılıp, bol hindistancevizi ile kaplanıyor. Uzun süre tadı bozulmadan dayanan, mükemmel bir lezzet çıkıyor ortaya… Ben keki önce normal prosedür içinde fırında yaptım sonra Safran Mutfakta dostlarından sevgili Ayşen’e verdiğim sözü de hatırlayarak keki bir de ekmek makinesinde denedim. Sonuç yine güzel oldu, hatta ekmek makinesinde kek yapıldığında, ayrıca çıkan kekin prizmatik yapısı nedeniyle dilimlenmesi de daha kolay oldu diyebilirim… Çünkü bu kek 5x5 cm’lik küpler halinde hazırlanıyor ve hindistancevizine batırılınca nihai görünümü aynı bizim lokumlara benziyor :) Tarifin orijinal çikolatalı sosunun çok miktarda pudra şekeri ihtiva etmesi nedeniyle bu kısımda orijinal tarife sadık kalamadım ama hem kendi uyguladığım sos tarifine hem de orijinaline, aşağıda kekin tarifini yazarken yer verdim, sizler hangisini uygulamak isterseniz onu seçersiniz…:) Dilerim bizimkiler gibi sizlerde bu tarifi beğenirsiniz…:) Hepinize sevgiler :)

Safran


Malzemeler

Keki için:

2 cup un (2 çay fincanı =2x200 ml)

3 tsp(=çay kaşığı) kabartma tozu (ekmek makinesi için 10 gr’lık bir paketin tamamını koydum)

¼ tsp tuz

½ cup (100 gr) oda sıcaklığında yumuşamış margarin (makinede 50 gr margarin-50 gr sıvıyağ biçiminde yaptım)

¾ cup (150 gr) şeker

2 yumurta

1 paket şekerli vanilin

½ cup (100-120 ml) süt

Çikolatalı kaplama sosu için:

(Benim uyguladığım tarif ) 1 cup pudra şekeri (orijinal tarif 4 cup pudra şekeri içeriyor)

2 yemek kaşığı margarin

1/3 cup kakao

½ cup süt

Üstüne:

Bol hindistancevizi


Yapılışı

Fırını 180 dereceye ısıtalım. Derin dikdörtgen bir kek kalıbını yağlayıp, unlayalım (ben 12x30 cm’lik bir kalıpta yaptım)… Bir kap içerisinde unu, kabartma tozunu ve tuzu karıştıralım… Başka bir kapta yumurta ve şekeri kabarıncaya dek çırpalım, sonra yağ, vanilya ve sütü de ilave edelim… Unu da ilave ettikten sonra kekimizi kalıba döküp, ısınmış fırına gönderelim yaklaşık 40 dakika pişirelim, bu sürenin sonunda pişmediyse biraz daha fırında tutup pişmesini sağlayalım. Fırından çıkan kekin ılınmasını bekleyip kalıbın kenarlarından bıçakla geçip, keki kalıptan iyice kurtaralım ve kalıptan çıkaralım… Kek, ızgara teli üzerinde soğuyunca 5x5 cm’lik küplere bölelim (ara sıra 3x3 cm’lik kestiğim de oldu :) Kek küplerini koyduğumuz tepsiyi folyoyla sarıp buzdolabının alt gözüne koyalım 1 gece bekletelim…

(Keki ekmek makinesinde yapacak olanlar için: ekmek makinesinin kabına karıştırıcıyı yerleştirip önce sıvıları koyalım (yumurta, süt, sıvıyağ, margarin), şekeri, vanilyayı ve tuzu bu sıvıların üzerine döküp, unu ilave edelim, unun üstüne kabartma tozunu koyalım ve 10 numaralı kek programında pişmeye bırakalım. Malzeme ekleme sinyali çaldığında tahta bir kaşıkla dibinden bir karıştırma yapmanızı öneriyorum, bu sayede kabın altında topaklanma olmuşsa bunlar da engellenmiş ve bu malzemeler de karışıma geri kazandırılmış oluyor… Kek pişince makinenin kabını dışarıya çıkaralım ve iyice ılınmasını bekleyerek keki kalıptan dışarı alalım ve keki ızgara teli üzerinde soğumaya bırakalım, soğuyunca küplere bölelim ve küpleri koyduğumuz tepsiyi folyoya sararak, 1 gece buzdolabının alt gözünde bekletelim…)

Ertesi gün çikolatalı sosu hazırlayalım… Bunun için sütün içine margarini koyup ocakta margarin eriyinceye dek tutalım, ocaktan alıp içine kakao tozu ve pudra şekerini de ekleyerek karıştıralım ve bu sosun içine çatala batırdığımız her bir kek küpünü batırıp, küpün bütün yüzeylerinin kaplandığından emin olunca, hindistancevizi dolu kasenin içine atıp her tarafını bu kez hindistancevizine bulayalım ve kek küpünü altına yağlı kağıt serilmiş bir tepsiye alalım… Kek küplerimiz bitene kadar bu işlemi tekrarlayalım, Lamingtonlarımız hazırdır, afiyetle yiyelim…(Kekin bir kısmını yemiştik geri kalanı buzdolabına kabın ağzını folyoyla kapatıp koymuştum, ertesi gün soğuk soğuk daha bir lezzetli olduğunu gördüm, şahsi izlenimim olarak yazmak istedim :)))…

31 Comments:

Blogger Defne said...

Begenirim begenirim hem de cok! Nereden bildin benim boyle keklere bayildigimi?:) Cok guzel gorunuyor ellerine saglik. Yakin zamanda deneyip tadina bakmali, tarif icin tesekkurler.

4/20/2006 08:13:00 ÖÖ  
Blogger Safran said...

Defnecim beğenmene çok mutlu oldum, çok ama çok güzel oluyor arkadaşım, mutlaka dene gerçekten,hatta buzdolabında bekleyince biraz soğuk soğuk oh daha bir lezzetli oluyor sanki :))Şimdiden afiyet olsun...:)

4/20/2006 09:29:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

Sevgili Safran;
Kekin görünüşüne bakınca malzemeler içinde kimbilir neler var dedim ve baktım hemen:)) Tamammen bildiğimiz,her an evimizde bulunan malzemeler olduğunu görünce yakın zamanda denemeye karar verdim.
Ellerine sağlık:))

4/20/2006 02:13:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Beyhancım, mutlaka denemeni tavsiye ederim, zaten ben pratik ve hepimizin bildiği, her an evde olabilcek malzemelerden yapılmış tariflere yer vermeyi seviyorum, inşallah sen de çok beğeneceksin tadını... Ben de senin şu tavuk yemeğini akşama yapacağım canım,tekrar ellerine sağlık, sevgiler arkadaşım...

4/20/2006 03:06:00 ÖS  
Blogger cay saati said...

Safrancim ellerine saglik cok güzel olmuslar,ben bu tarifi kitapta gördügümde cok begenmistim fakat yapilisi bana zahmetli gibi gelmisti oyuzden üsenmistim acikcasi :),simdi senin yaptigini görünce bizlerle paylastigin icin cok sevindim,iki gündür okulum acilana kadar yeni bir ise girdim ,bu durumun en kötü yani sitelere eskisi gibi bakamiyor olmam,hayirlisi artik :)
sevgilerimle
öpüyorum

4/20/2006 07:50:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Canım her işte olduğun gibi bu işinde de çok başarılı olacağına eminim, hayırlı olsun arkadaşım, maşallah çok çalışkan insansın...Sitelere bakamıyorum diye üzülme canım, mühim olan kalben hepimizin birbirini daima hatırlıyor olması öyle değil mi? Ama arada bizleri meraklandırmamak için heberlerini alalım yine de... Kendine dikkat et ve çok yorulmamaya çalış olmaz mı? Sevgiler arkadaşım :)

4/20/2006 09:21:00 ÖS  
Blogger Nilay said...

Mutlaka deneyecegim bu tarifi. Cunku ben de cok merak ettim tadini Safrancim.
Ellerine saglik ve tesekkurler.
Sevgilerimle

4/21/2006 06:52:00 ÖÖ  
Blogger Safran said...

Nilaycım, hangi siteni kullandığına emin olamadım geçen, kızımın senin durumunuzu iyileşip iyileşmediğinizi soracaktım canım...Hedefe az kaldı da yazsam yorumlarım sana ulaşır mı? Sevgiler arkadaşım, tatlı kızımı öpüyorum, ona yap da yesin annesi bu güzel keklerden keşke ben kendi ellerimle ikram edebilsem size, çok öpüyorum...

4/21/2006 08:06:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

Ellerinize Sağlık, .....

İyi haftasonları,sevgilerimle....

Hasibe

4/21/2006 04:25:00 ÖS  
Blogger Nilay said...

Hedefe Az Kaldi da yorumlarim acik canim. Oradan yazabilirsin. Benim kiz bir turlu iyilesmiyor, surekli hastalaniyor, carsamba gunu kismetse yola cikiyoruz. Turkiye'ye gidiyorum..:)
Sevgilerimle

4/21/2006 06:47:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Sana da iyi hafta sonları canım, teşekkür ederim, sevgiler :)

4/21/2006 08:37:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Nilaycım, benim oğlan da hasta şu sıralar, çektiğin sıkıntıyı tahmin edebiliyorum, tüm çocukları severim ama senin gibi değerli dostların güzel çocuklarını insan kendi çocuğu gibi görüyor bir noktadan sonra, kızımdan beni habersiz bırakma, sağlık haberlerini alırım yakında inşallah, iyi yolculuklar şimdiden canım...

4/21/2006 08:41:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

pastayi denemesine deneyecem ama cup meselesi isi bozuyor . Senden rica etsem su gramlar ve bardak ölcülerini dogru düzgün yazsan anlamiyorum yoksa : Simdiden cok tesekküe ederim !

4/22/2006 10:13:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Merhaba Anonymous, tarifin başlangıcında parantez içlerinde cup ölçülerinin ne demek olduğu ayrıntılı bir biçimde açıklanmış durumda zaten, örneğin 2 cup (= 2 çay fincanı ya da 2 x 200 ml diye yazıyor), belki de sadece cup yazan kısmı gördünüz, diğerine dikkat etmediniz... Ama hala cup karşılığı olarak (ml) değerleri de işime yaramaz derseniz, size önerim cup yazan bütün terimleri, evlerimizde kullandığımız normal ortalama büyüklükteki su bardaklarından bir parmak eksik olarak kabul etmeniz ve ölçeklendirmeyi öyle yapmanızdır, çünkü ortalama bir su bardağı silme olarak yaklaşık 220-250 ml malzeme içerme kapasitesine sahipir, bardağın ağız seviyesinden bir parmak eksik malzeme yaklaşık 200 ml gelecektir...Eğer sorun hala devam ederse yine haberleşelim, kolay gelsin...

4/22/2006 11:01:00 ÖS  
Blogger sahra said...

safran epey zamandır aradığım bir tarifti bu. bir yerde yemiştim tarif için üstü kapalı konuşmalar geçince isteyememiştim. teşekkürler

4/23/2006 11:34:00 ÖÖ  
Blogger Safran said...

Tarifi bulmana, bunun için benim vesile olmuş olmama çok sevindim Sahracım, şimdiden afiyet olsun canım, sevgiler :)

4/23/2006 11:44:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

Sevgili Safran
Ben cup ölçüsünün 236 ml olduğunu ve evdeki bardaklarımızın genellikle 200 ml olduğunu biliyorum acaba ben mi yanılıyorum?
Sevgi ve selamlar..

4/25/2006 03:16:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Merhaba Şirincim, kullandığın cup anladığım kadarıyla Amerikan, 1 cup (US)= 236,588 ml eder senin de yazdığın gibi... Ama örneğin ekmek makinesi gibi bir cihazın varsa içinden çıkan cupun 200 ml olduğunu göreceksin Şirincim...Su bardağı ile ölçme işine ise hiç girmeyeyim, hepimizin evindeki bardaklar farklı galiba canım :)) Biz en iyisi ölçüleri gr ve ml cinsinden yazdıklarımız üzerinden gidelim ki istediğimiz ölçek kabıyla ölçüp kullanabilelim...Bu kek için gerekli malzemelerin gr ve ml değerlerini de tarif içinde yazmıştım, dilerim bu ölçüler üzerinden Lamingtonları yapar ve beğenirsin, sonuçtan beni haberdar edersen sevinirim, sevgiler :)

4/25/2006 04:45:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

keki denedim,ellerine sağlık.sonuç gayet güzel.biz ısparta da geçici olarak bulunuyoruz.nokul dan bahsetmişsin,ama burada peynirlisini görmedim henüz.onu da deneyeceğim. sağlıcakla kal...

5/07/2006 11:02:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Ayşen keki denemene ve beğenmene çok sevindim, bu kek özellikle senin için yapıldı çünkü :) Peynirli nokul da alışığımız çeşidi kadar güzeldir inan, dilerim onu da beğenirsin, sevgilerimi gönderiyorum :)

5/08/2006 10:03:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

Merhaba Safran,
Ben bu kekten yedim ve cok guzeldi. Ozelligi de sponge kek diyorlar sanirim, kekinin cok yumusak olmasi, bu da icine konan suyundanmis. Senin tarifinde su goremedim, acaba seninki de bu kadar nemli ve yumusak oldu mu? Merak ediyorum. Cevabini bekliyorum insallah tarifine gore yapicam. Bu arada ellerine saglik, yeni tarifleri kulturumuze katanlara cook saygi duyuyorum:)

Selamlar,
Zeynep

5/12/2006 09:00:00 ÖÖ  
Blogger Safran said...

Zeynepcim, güzel sözlerine teşekkür ederim, elimden geldiğince yeni tarifleri sizlere ulaştırmaya çalıyorum...Bu keke sponge kek de deniliyor doğru, keki yapmadan önce çok sayıda tarifi taradım netten ancak hiç birinde su yoktu, kekin yumuşaklığını sağlayan dışı için hazırlanan su akışkanlığındaki kakaolu kaplama aslında, sen için rahat olarak bu tarifi aynen uygula lütfen, deneyenler sonuçtan çok memnun kaldılar, tabi ben de :)) Sevgilerimi gönderiyorum, denersen sonucu merakla bekliyor olacağım :)

5/12/2006 09:05:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

Tesekkurler, insallah haftasonuna gelen misafirlerim icin yapacagim ve artik sayende icim rahat. Sonucu hemen bildirmeye calisirim. Tekrar tesekkurler.

Zeynep

5/12/2006 09:09:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

Merhaba Safran, az once firina verdim keki ama karisimi cok katiydi yani normal kek kivamindan cok daha katiydi kaliba dokmekte zorlandim, acaba sende de oyle yogun muydu? Cunku bir sorun varmis gibi geldi. Senin olculerini uyguladim, ancak ununu biraz az koydum, buranin unlari daha ozlu oldugu icin. Bir fikrin var mi acaba?

Zeynep

5/13/2006 08:38:00 ÖÖ  
Blogger Safran said...

Zeynepcim 2 cup un hem bu kek için hem de tüm kek türleri için normal bir ölçü aslında...Keki uyguladığımda ya da uygulayan diğer arkadaşların yorumlarından okuduğum kadarıyla böyle katılaşma gibi bir sorunla karşılaşmadım hiç, çok ilginç...Ben normal Söke un kullandım, sen ne marka kullandın acaba, üstelikde un miktarını azalttığını yazmışsın buna rağmen kekin katı olması senin kullandığın unun yapısıyla ilişkili gibi geldi bana, çünkü ben kek hamurunu hazırladığımda çok güzel bir hamur olduğunu ve kıvamını çok beğendiğimi düşünmüştüm...Şimdi kek ne durumda?

5/13/2006 09:29:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

Merhaba Safran, ben amerikadayim. Burada unlar baya ozlu oldugu icin genelde tariflerdeki un olcusunu azaltmak gerekiyor. Belki de yine de benim icin fazla geldi. Kekim de pek kabarmadi, bu seferlik husran, ama insallah yine deniycem :) Bu sefer daha kucuk bir kalipla denemeyi dusunuyorum bakalim insallah. Tesekkurler.

Zeynep

5/13/2006 06:18:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Zeynepcim, aslında beni düşündüren bunun yabancı bir tarif olması, Amerikan ve Avustralyan reçetelerinde hep bu miktar un yazıyordu ama demek ki bulunduğun bölgede unların yapısı böyle, neyse malzemelerden kaynaklanan böyle mutfak kazaları zaman zaman hepimizin başına geliyor, hiç canını sıkma lütfen, bir dahaki sefere 1 cup (200 gr) unla işe başlar, sonra kıvamına göre gerekirse ekleme yaparsın, çok özlü hoş kıvamda bir kek hamurun olmalı...Sevgilerimi gönderiyorum...

Safran

5/13/2006 09:46:00 ÖS  
Blogger Yaren said...

Cok güzel olmuslar.ellerine saglik.

8/26/2007 03:10:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

merhaba,ekmek makinamda yaptığım kek ile tarifi denedim,bugün gelen misafirler çok beğendi.tarif için çok teşekkürler.
tarifinin linkini fotoğraflarımı yayınladığım siteye ekledim.
hem kolay hem hafif hem de lezzetli oldu :)

1/09/2008 08:47:00 ÖS  
Blogger MEHTAP GÜZEY ÖZCAN said...

merhabalar,bu tarifi araken bir kaç yabancı sitede ve burda gördüm,Ellerine sağlık bende denedim sonuç muhteşemdi..Bende acemi bir blogcu olarak kendime göre yaptığım şekilde ekledim.Tekrar Ellerinize Sağlık.
http://degisiktatlar.blogspot.com/

10/30/2008 04:09:00 ÖS  
Anonymous Lamington Kek Tarifi said...

İlk defa deneyeceğim inşallah güzel olur :)

10/27/2016 04:46:00 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home

Related Posts with Thumbnails