Safran Mutfakta-Tatlılar, Kekler

Çarşamba, Nisan 26, 2006

Vanilyalı Parke Kurabiye

Herşey Derya Baykal’ın televizyondaki programını izlerken başladı geçen sene…:) Programı tesadüfen yakalamıştım hem de tam ortasından…Ekrandaki hanım elinde oyun hamuruna benzer ama ondan farklı olduğunu belirttiği renkli hamurlarla bir çiçek deseni ortaya çıkarmıştı, çok etkilendim, kullandığı malzemenin “fimo” olduğunu öğrendim…Program bittiğinde bizim Mert’in oyun hamurlarını aşırıp :) küçük bir deneme yaptım bakalım yapabilecek miyim diye, eh fena olmamıştı ama çok keyifliydi ve ben dinlendiğimi hissetmiştim bu işi yaparken…Ama tabi bu ilk denememi normal oyun hamuru ile yaptığımdan saklayamazdım uzun zaman, bunun için fimo gerekliydi…O günden sonra Ankara’daki bütün büyük market ve kırtasiyelerde fimo aradım ama yoktu…Ben de birşeyi yapamaya heveslendim mi içim kıpır kıpır olur, yerimde duramaz heyecanlanırım, hamurları bulamayınca çok üzülmüştüm…Sonra 31 Aralık 2005 gecesi eşimin uzattığı paketin içinden rengarenk fimo hamurları çıktı, havalara uçtum, bulmuştu benim için onları…Dedim ya tez canlıyım ben, ertesi günü zor ettim ve hemen fimodan takılar yaptım önce, sonra aile bireylerine biblo vb. gibi küçük hediyeler…:)


Fimo, benim yemek yapmak dışındaki ikinci tutkum oldu… Safran’ın mutfağında, fırınımda pişen diğer bir hoşluk benim için… En güzel yönü de kıyafetinize göre hiç aksesuar sıkıntısı çekmiyor olmanız :)) Hamurlarla gereken tonu elde edip istediğiniz formda boncuklar üretiyorsunuz, dışarıdan belki de pahalı bir fiyata alabileceğiniz takıları evde istediğiniz renkte ve modelde yapabiliyorsunuz, ev fırınında pişirip, son dizaynını yapıp takıp çıkıyorsunuz :) Belki birgün yaptıklarımı sizlerle paylaşırım diye Linklerim bölümünde Fimo diye bir bölüm bile oluşturmuştum vaktiyle, kim bilir belki arada sizlere sürpriz yapar eklerim yaptıklarımın resimlerini…:) Fimoda benim çok sevdiğim bir teknik var “parke tekniği” diye, dün kurabiye yapacaktım “vanilyalı”…Dr Oetker paketinin üzerinde görüp denediğim ve çok beğendiğim bir tarif… Ben fazladan hamurun yarısına kakao koyarım hep, birde içine konan yağ ve şeker miktarını da bir hayli azalttım ben … İşte yine bu kurabiyeden yaparken parke tekniği uygulamak geldi aklıma bu 2 renk hamurla… Çocuklarınızla birlikte mutfakta hoşça vakit geçirebileceğiniz, üzerinde çalışması, istenilen şeklin verilmesi çok kolay bir kurabiye hamuru bu… Tadanlar da şeklini ve lezzetini çok beğenince, bende bundan cesaret alarak sizlerle bu kurabiyelerin tarifini ve yapılışını Tatlılar başlığında paylaşmak istedim… Tarifini yazarken ben de anlattım ama yapılışını resimlerle görmek isterseniz, resimlere “parke tekniği” linkinden ulaşabilirsiniz… Oradaki fimo hamurlarını sade ve kakaolu kurabiye hamuru gibi düşünün ama olur mu? :)) Hepinize kucak dolusu sevgiler :))


Safran

Malzemeler


75 gr oda sıcaklığında margarin

1 cup (=200 gr) pudra şekeri (daha tatlı seviyorsanız pudra şekerini 300 gr kullanabilirsiniz)

½ çay bardağı (50 ml) süt

1 poşet şekerli vanilin

1 poşet kabartma tozu

2,5-3 su bardağı un

1 çay bardağı kakao

1 yumurtanın akı


Yapılışı

Kakao ve yumurta akı dışında listede yazan tüm malzemeleri karıştıralım ve bir hamur elde edelim. Bu hamuru 2’ye bölelim ve yarısına kakaoyu ekleyip iyice karıştıralım… Elimizde 2 renk hamurumuz oldu: sade ve kakaolu… Bu hamurları dikdörtgen ya da kare olarak ayrı ayrı yarım cm kalınlığında merdane ile açalım ve eni 2 cm’lik şeritler keselim… Sadeden en az 8, kakaoludan da en az 8 şeritiniz olmalı… Kestiğimiz şeritlerden üst üste, aralarına yumurta akı sürerek bir sade bir kakaolu şeklinde 4 kat koyalım. Bu 4 katlı gruplardan 4 tane elde edelim ve bu 4’lüyü de yönlerini şaşırtarak koymak suretiyle birleştirelim (bkz. parke tekniği linki), bu işlemler sırasında aralarına yumurta akı sürmeyi unutmayalım… Elde ettiğimiz hamur bloğunu folyoyla sarıp buzdolabının derin dondurucu kısmında 5-10 dakika bekletelim, hafifçe donmuş ve daha sert bir yapı kazanmış hamurumuzdan keskin bir bıçakla yarım cm’lik dilimler kesmeye başlayalım, kestiğimiz kurabiyeleri çift kat yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine alalım ve üstlerine de yumurta akı sürelim… Tepsiyi önceden ısıtılmış 180 derecelik fırına verelim ve en fazla 15 dakika pişirelim, çıkardığımız kurabiyeleri ızgara teli üzerinde soğutalım ve sevdiklerimizin güzel sohbeti ve demli bir çayın eşliğinde afiyetle yiyelim :)

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home

Related Posts with Thumbnails