Safran Mutfakta-Tatlılar, Kekler

Cuma, Nisan 07, 2006

Yumurtasız Ebruli Kek

Yumurta, satın alabileceğimiz en ucuz ve en kaliteli proteini içerir. Özellikle çocukların büyüme ve gelişmesinde vazgeçilmez gıdalardandır, çünkü demirden, çinkodan ve çeşitli vitaminlerden zengindir. Ancak bu güzel protein kaynağını çeşitli nedenlerle tüketemeyenler de olabilir… Örneğin, yumurta alerjisi ya da yüksek kolesterol gibi sağlık sorunlarınız buna engel teşkil edebilir. Hala kuş gribi vakalarının etkisi altında olup yumurta tüketmeyenlerden ya da yumurtayı sadece tadını beğenmediği için yemeyenlerden de olabilirsiniz… Yumurtasız ebruli kek tarifi işte bu tip durumlar için araştırıp bulduğum bir tarif… Ama evde yumurtam kalmadığı zaman da yaparım ara sıra… Sebep her ne olursa olsun sizlere de yumurtasız bir tarif lazım olabilir diye, değişik ve lezzetli bir kek tarifini paylaşmak istedim… Kim bilir belki hafta sonu kahvaltı için ya da akşamüstü çayın yanına denemek istersiniz diye… Asıl tarif Worldly Recipes’e Hindistan’dan yazan Radha’ya ait, kendisi keki tamamen kakaolu yapmıştı ama ben keki ebruli yaptım… Hepinize mutlu ve sevdiklerinizle beraber geçireceğiniz güzel bir hafta sonu diliyorum şimdiden, sevgiler…:)


Malzemeler

2 cup (=çay fincanı) elenmiş un
1 cup şeker
1 cup süt
½ cup sıvı yağ
1 tatlı kaşığı kabartma tozu
2-3 çorba kaşığı kakao
1 paket vanilya


Yapılışı

(Yapılışına geçmeden önce malzemeleri elimizde ya da mikserin düşük devrinde karıştırmamız gerektiğini baştan belirtmeliyim, çünkü mikserde çok yüksek devirde yapılacak karıştırma işlemi bu kekin yeterli derecede kabarmasını önler, kek hamuru çok fazlaca ve hızlıca karıştırılmamalı ve çok yayvan bir kalıpta pişirilmemeli bu tarifte). Sütü, yağı, vanilyayı ve şekeri karıştırıp şekerin iyice erimesini sağlayalım. Üzerine, içine kabartma tozu karıştırılmış unu ekleyip karışımımızı yavaş hareketlerle bütünleştirelim. Karışımımızın 2/3’ünü kek kalıbına dökelim… Geride kalan kısma kakaoyu ekleyelim yine karıştırıp bütünleştirelim ve az önce döktüğümüz sade kısmın üzerini örtecek biçimde kalıba aktarıp, bir çatalla spiraller çizip iki rengin birbirine geçmesini sağlayalım… 160 derecelik fırında yaklaşık 35-40 dakika pişirip, keki kontrol edip çıkaralım ve soğuyunca afiyetle yiyelim…:)

10 Comments:

Anonymous Adsız said...

Bu yumurtasız kek tarifi için çok teşekkür ederim. Ben yumurta yiyemediğim için hiç kek yapamıyordum ama şimdi deneyeceğim.
Teşekkürler.

4/19/2006 04:28:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Afiyet olsun Lalecim, umarım yumurta yiyememen bir rahatsızlıktan değil kendi seçiminden kaynaklanıyordur. Tarifte de belirttiğim gibi kekin içinde kabartmaya yardım edecek yumurtalar olmadığından çok fazla çırpmamaya ve geniş bir kalıba dökmemeye daha küçük bir fırın kabı kullanmaya dikkat et lütfen,dilerim keki seversin, sevgiler :)

4/19/2006 04:35:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

6 yaşındaki kızımda yumurta alerjisi çıktı bir aydır hayatımız değişti sürekli kek diye ağlıyor bende yumurtasız olmaz diye denemedim teşekkürler.YUMURTASIZ ISLAK KEK TARİİ İSTİYORUM

8/30/2007 04:56:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

slm,
ailem´ve arkadaslarim kek e bayildilar.hakikaten cok lezziz olmustu.tarifi bizimle paylastigin iciin cok tsk ederim.
Eger baska tariflerinde varsa (yumurtasiz)lütfen onlari da bizimle paylasirmisin??

1/14/2008 05:58:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

cup kelimesi TURK ce olmadigi
halde hava atmak icin mi kullaniyorsunuz yoksa hainlik kolay mi geliyo o zaman turkce yazma

11/24/2008 03:50:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

slm ben sibel insallah dedigin gibi iyi olur kek yaptim ama cok az bir miktarda oldu bende iki mistine cikarttim malzemeleri insallah da olur bakacaz dedigin gibimi baska yumurtasiz varsa rica etsem yazarmisin tskler basarilar sana

1/06/2009 12:00:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

bu çay bardağımı oluyor yoksa büyük fincanmı

10/16/2009 02:00:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

benimde yumurta beyazına alerjim var tarif için teşekkürler hemen deniycem yumurtasız tarifler bekliyorum

2/16/2011 07:12:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Adsiz, allerjiniz olmasina uzuldum, merak etmeyin en kisa zamanda yeni tarifler gelecek... Sevgiler...

2/16/2011 11:04:00 ÖS  
Anonymous Hanife said...

ben güzel buldum yumurta severim ama bir de böyle denedim nefisti teşekkür:-)

2/20/2012 02:54:00 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home

Related Posts with Thumbnails