Safran Mutfakta-Tatlılar, Kekler

Pazartesi, Mayıs 08, 2006

Araba Pasta

Bu pastanın kekini hem ekmek makinesinde hem de fırınınızda hazırlayabilirsiniz. Ben çeşitli vesilelerle her ikisini de deneme fırsatı buldum hep olumlu sonuç verir bu eski bir kitabımda bulduğum tarif... Ama araba şekli vereceğimden tasarımda kolaylık olsun diye doğum günü için hazırladığım pastayı ekmek makinesinde yaptım ve sonrasında keserek kolayca araba şekli verdim… Bu kekin tadı ıslak keki andırıyor, dolayısıyla pasta pandispanyası olarak kullanılırken içine ekstradan keki ıslatmak için bir şurup ya da ara krema hazırlamanız da gerekmiyor, pratik bir tarif yani :) Bana araba şeklinde pasta yapmak konusunda fikir veren canım arkadaşım Evren’ciğime de buradan tekrar teşekkürlerimi gönderiyorum :) Pastayı 1 gün önceden hazırlayıp buzdolabında 1 gece saklamanızı tavsiye ediyorum :) Sevgiler…

Safran


Malzemeler

Pandispanya için :

1 yumurta

1,5 su bardağı şeker

2,5-3 su bardağı un

1,5 su bardağı süt

¾ su bardağı ayçiçeği yağı

1 paket vanilya

1 paket kabartma tozu

3 çorba kaşığı kakao

Kaplamak için:

İstenilen çeşitte 2 farklı 70’er gramlık kremşanti (ben pembe bir araba olsun diye çilekli krem şanti, tekerlek kısımları için de kahverengi kremşanti kullandım)

1'er paket krema sertleştirici

Süslemek için:

1 adet bebek bisküvisi (üzeri alüminyum folyo sarılmış olarak-arabanın ön bölümü için)

Gofret (arabanın pencereleri olarak)

Eti Negro Bisküvi (Arabanın tekerlerkleri için)

Bonibon (farlar için kullandım)

Alüminyum folyo ve kürdan (aynalar, jantlar ve tampon bölümleri için)

Doğum günü mumları (anten olarak)


Yapılışı

(Makinede yaparken sıvılar (yumurta,süt, sıvıyağ) + şeker, kakao, vanilya +un+ en üste kabartma tozu sırasıyla malzemeleri koyarak, makinesi Sinbo olanlar için menüden 10.Kek programını seçip start tuşuna basmaları yeterlidir).

Şeker ve yumurtayı krema kıvamına gelinceye dek çırpalım… Süt, kakao ve sıvıyağı da ekleyelim çırpalım… Una vanilya ve kabartma tozu katıp bu karışımı da yumurtalı karışıma ilave edip karıştıralım… Hazırladığımız bu kek hamurunu yağlayıp unladığımız kalıba boşaltalım… Önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında 35-40 dakika pişirelim, kontrol edip fırından alalım ve soğuyunca kalıptan çıkaralım resimdeki gibi bir araba elde etmek için gerekli kesimleri yapıp üstünü kremşantiyle kaplayalım ve ayna, jant, tampon, ön panel, pencere ve silecek gibi kısımları yerleştirelim, şekil verdikten sonra buzdolabında 1 gece bekletelim, ertesi gün sevdiklerimizle ve bebeğimizle beraber afiyetle yiyelim :)

13 Comments:

Anonymous Adsız said...

Merhabalar....

Oğlunuz Mert'in doğum günü kutlu olsun, tatlı yanaklarından kocaman öpüyorum.Harika bir sofra hazırlamışsınız, sizin emeği geçen herkesin ellerine sağlık...
Gelelim pasta tarifinizle ilgili sorularıma,Acaba ben bu pandispanyayı normal kakaosuz yapıp yuvarlak pasta tabanı olarak kullanabilirmiyim (yumurtasayısınıda 1 arttırp 25cm lik kalıba).Kakaolu pastalarım için sizin karlıgece pastanızın kekini kullanıyorum.Simdiden teşekkür ederim.Diğer tariflerinizide sabırsızlıkla bekliyoruz.
Sevgiyle kalın.....

Hasibe,

5/08/2006 12:47:00 ÖS  
Blogger Tuz ve Biber said...

İyi ki dooğduuuun Meee-eeert, İyi ki dooğduuuun Meee-eeert..
Canımın doğumgünü kutlu olsun..Canım her zaman mutlu olsun inşallah. Öptüm seni, sana huzurlu, sağlıklı, başarılı bir ömür diliyorum teyzeciğim..
Gelelim annesine..Kız mükellef bir sofra hazırlamışsın! Araba nefis olmuş inan.. Sofradakilerin hepsi nefes görünüyor.. Keşke orada olabilseydim Safrancığım.. Çok başarılısın çoooook.
Öptüm..
Not: benim anasayfada,düzenlediğim bir yarışmanın linki var.. Katılımı artırmak için buradan reklam verelim mi? Başından geçen komik bir olayı en iyi anlatana sürpriz bir ödül de var.. Herkesi bekliyorum. Amaç birbirimizi daha iyi tanımak ve de eğlenmek!!!

5/08/2006 01:03:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Hasibecim çok teşekkür ederim, dilersen yumurta sayısını 1 arttırabilir, kakaosuz hazırlayabilrsin elbette, harika bir pasta tabanı olur :) Sevgilerimi gönderiyorum canım :)

5/08/2006 01:07:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Evren ya bütün doğum günü boyunca aklımdaydın, senin pastandan fikir aldığımı söylediğimde arkadaşların çoğu sitei biliyorlardı ve evet şu kırmızı pasta dediklerinde senin adına gururlandım :) Keşke yanımda olsaydın :) Ama Cuma gününden bana öyle bir moral verdin ki Evrencim ne diyim iyi ki seni tanıdım iyi ki dostumsun, seni Mert ve ben ÇOOOOOOOOOOOOK öpüyoruz :)Yarışmaya hemen link veriyorum sayfamda canım, nerden de aklına gelir böyle hoşluklar :)))sevgileeeer :)

5/08/2006 01:12:00 ÖS  
Blogger hanimiş said...

Nice mutlu ve sağlıklı yaşlara...Farlarından sileceklerine kadar ne kadar da özenmişsiniz. Ellerinize sağlık pek güzel olmuş.

5/09/2006 03:43:00 ÖÖ  
Blogger Safran said...

Pastayı beğendiğini yazan siz olunca insan bir başka mutlu oluyor, çok teşekkür ederim...Palyaço şablonumu sakladım, kısmet olursa mutlaka o lezzetli pastanızdan yapmak istiyorum, bu doğumgününde yetiştiremedim ama başka bir çeşidin üzerine koymuştum şablonu herkes çok beğendi, sizden, sitenizden ve yaptığınız güzel şeylerden bahsettim, bazı arkadaşlarım zaten biliyorlardı sitenizi çok mutlu oldum, hatta birkaç arkadaşım doğrudan sitenin adıyla söylediler Hanimiş diye :)Güzel dilekleriniz için teşekkür ediyorum, sevgilerimi gönderiyorum...

5/09/2006 09:11:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

Yavrunuzun gecmis dogum gununu kutlar, sevdikleriyle beraber saglikli, mutlu bir yeni yas dilerim. Araba pasta ince ayrintilariyla cok gercekci gorunuslu olmus, ellerine saglik.

5/09/2006 09:10:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Çok teşekkür ederim sevgili Zinnur, inan pastayı yaparken, detaylarını işlerken zorlandığım anlarda aklıma sıkça geldin, sitende gördüğüm onca güzel pastayı nasıl da ustalıkla ve güzellikle yaptığını düşündüm bir yandan, senden öğrenecek pekçok şeyim var daha, sevgiler...:)

5/09/2006 11:26:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Merhaba, pasta çok güzel görünüyor elinize sağlık.

4/03/2007 02:54:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Çok teşekkür ederim nazik sözlerinize Lale :)Sevgiler...

4/03/2007 05:14:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

AY YERİM BEN BU ARABAYII YERİMM ....☺☺☺ SİLECEKLERİDE VARMIŞ :):):)

12/30/2007 10:43:00 ÖÖ  
Blogger Unknown said...

Merhaba,

Ekmek makinesinde daha fazla kek tarifi verebilir misiniz?

Tesekkurler

Eda

1/14/2011 11:26:00 ÖÖ  
Blogger Safran said...

Eda hanım, genelde kek tariflerimi hem ekmek makinesinde hem de fırında pişirmek isteyenlere yönelik olarak hazırlıyorum... Tatlılar-kekler linkinde daha fazla ekmek makinesinde hazırlanabilen kek tarifi mevcut, ben de yeni denemelerimi ekliycem en kısa zamanda... sevgiler...

1/15/2011 10:30:00 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home

Related Posts with Thumbnails