Safran Mutfakta-Tatlılar, Kekler

Pazar, Mayıs 21, 2006

Nane Yaprağı Kurabiye

Malzemeler

3 su bardağı un (elenmiş)

1 çay bardağı kuru nane

1,5 çay bardağı şeker (daha tatlı sevenler miktarını arttırabilir)

4-5 kaşık kakao

1 paket kabartma tozu

1 paket vanilin

1 tutam tuz

75 gr margarin

½ çay bardağı sıvı yağ (ununuza göre miktarı arttırılabilir)

½ çay bardağı süt

2 yumurta (birinin beyazı ayrılacak)


Yapılışı

Kuru nane ve şekeri mutfak robotuna atıp iyice toz haline gelinceye dek öğütelim… Daha sonra bu karışımı diğer malzemelerle (kakao ve yumurtalardan birinin beyazı hariç!!!) beraber karıştırarak bir hamur elde edelim… Elde ettiğimiz hamuru 2’ye ayırıp yarısına kakao ekleyip hamura yedirelim… Biri yeşil diğeri kahverengi olan hamurları ayrı ayrı streç filme sarıp silindir biçimi vererek buzdolabında 10 dakika bekletelim… Buzdolabından aldığımız naneli silindiri 1. resimdeki gibi keselim ve yarısını ters çevirerek (2. resim) bir yaprak taslağı elde edelim… Kesilen yerlerin aralarına ayırdığımız yumurta beyazını yapıştırıcı olarak kullanarak, yarım cm kalınlığında inceltilmiş kakaolu hamurları koyarak yaprak şeklini tamamlayalım ve yaprak rulomuzu tekrar streç filme sararak bu kez derin dondurucuda 10-15 dakika bekletelim…Sertleşen hamuru 10-15 dakika sonra çıkartıp bundan 1 cm kalınlığında (isteğe bağlı) dilimler keserek, kurabiyeleri çift kat yağlı pişirme kağıdı serilmiş fırın tepsisine alalım ve önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında 15-20 dakika pişirelim…Fırından çıkan kurabiyeleri ızgara teli üzerinde soğuttuktan sonra afiyetle yiyelim :)

Öneri :

Kurabiyelerinizin yanına 1 kaşık dondurma veya kremşanti koyarak servis yapabilirsiniz. Ben denedim ve çok beğendik :)


Safran


16 Comments:

Blogger cay saati said...

Ellerine saglik canim,cicek harika görünüyor,tadida öyledir .Bende naneyagi iceren pasta ve nane kremali cikolata yemistim daha önce ,dedigin gibi kakaoya nane cok yakisiyor,
merti ve seni öpüyor,
iyi bir hafta diliyorum
sevgilerimle
Hülya

5/22/2006 01:12:00 ÖÖ  
Blogger Safran said...

Hülyacığım çok teşekkür ederim, az sonra sana misafirliğe geliyorum ben de...Naneli-çikolatalı bir pasta mükemmel olur hakikaten de kurabiyesi bile bu kadar lezzetliyken, afiyet olsun canım :)İyi bir hafta geçir tatlım, Mert ve ben de sana çok çok öpücük ve sevgilerimizi yolluyoruz :)

5/22/2006 09:32:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

Safrancığım kurabiye harika görünüyor, ellerine sağlık.

5/22/2006 10:54:00 ÖÖ  
Blogger Hanife said...

Kurabiyeler ne kadar guzel olmuslar.. Nanneli cikolatalari cok tercih etmem ama kurabiye de nane tadi cok hissediliyor mu Safran'cigim?
Seni ve yakisikli Mert'i cok opuyoruz..

5/22/2006 03:57:00 ÖS  
Blogger Hanife said...

Kurabiyeler ne kadar guzel olmuslar.. Nanneli cikolatalari cok tercih etmem ama kurabiye de nane tadi cok hissediliyor mu Safran'cigim?
Seni ve yakisikli Mert'i cok opuyoruz..

5/22/2006 03:57:00 ÖS  
Blogger munevver said...

Ne güzel! Bir sanatı,başka bir sanatla birleştirip çok hoş bir şey yaratmışsın.
Eline sağlık.Yeni bir bloger olarak takdirle karşıladım yaptıklarını.
Sevgiler.
nanevelimon.blogspot.com

5/22/2006 04:49:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Hanifeciğim nane tadı bir miktar hissediliyor ama kakao ile beraber :) Yakışıklı Mert'i senin adına az önce öptüm, sende canım oğlumu öp, ne de tatlıydı öyle Türk bayraklı balonlarla, sevsinler onu, canım benim, sevgiler canım :)

5/22/2006 06:47:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Sevgili Münevver, ziyaretin ve güzel sözlerin için teşekkür ederim, sayende ben de çok güzel bir sayfa ile tanışmış oldum, bundan sonra ben de sitenin müdavimlerindenim artık, sevgilerimle :)

5/22/2006 06:49:00 ÖS  
Blogger arzu said...

Nane ne kadar değişik bir fikir kurabiyede Safran'cım.Tabaklara resmen resim çiziyosun valla.Ellerine sağlık.

5/22/2006 09:46:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Denerken ben de nasıl olur diye endişe ettim ama Arzucuğum sonuçtan çok memnun kaldım, beğeneceğini umuyorum, güzel sözlerine teşekkür ederim, o senin güzel bakışın arkadaşım, en içten sevgilerimle :)

5/23/2006 09:02:00 ÖÖ  
Blogger Safran said...

İpeeekcim hoşgeldin canım arkadaşım, vallahi özledim çok, öpüyorum seni, sevgilerimi gönderiyorum :))

5/23/2006 09:24:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

safran,, coook yaraticisin harika duruyorlra da..kakao ve nane birbirine hakikaten cok yakisiyorlar.. ellerine saglik..

ben pek bir zor anlarim bazi seyleri.defalarca okuduktan sonra anlayabildim ancak nasil yapildigini.. ay dusunsene renkli gida boyalari kullanirsan sari-kirmizi kurabieyeler, ne biliyim sari-lacivert kurabiyeler, daha ne guzel ne guzel yapariz...

cok hosuma gitti...

5/24/2006 05:16:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Safran'cığım, harika bir kurabiye ellerine sağlık. Bende bu kurabiyeden denemek istiyorum fakat kesme işini pek anlayamadım. sanki 1. ve 2. resim aynı gibi geldi. Yada ben körüm çözemedim :))

Sevgiler

5/24/2006 05:42:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Hakikaten bu tarifle renk renk kurabiyeler olur Defeneciğim, ne şeker olur da, ama bizim evde sıkı yönetim var sen bilmiyorsun tabi, eşim çok hassastır bu konularda gıda boyası üzerine kendisine birkez 1 saatlik bir konferans verdim de adama yine kar etmedi, yasak kullanmam yani :))Ben de yeşil renk elde etmek için nane filan böyle idare edip gidiyorum napiim :))

5/24/2006 10:08:00 ÖS  
Blogger Safran said...

:))) Sevgili Summer, yok canım ne körlüğü :)) Yok bu iki resim birbirinden farklı ama, şimdi bak ilk resimde hamurunu önce ortadan ikiye bölüyorsun (ilk resimde enine olan kesik), sonra verev (çapraz)şekilde 2 kesik atıyorsun (enine çizgiyi kesen 2 boyuna çizgi var ya onlar işte)..

2. resimde ise 2 ye bölmüştük ya az önce hamuru, onun bir yarısı alıp tepe takla ters çeviriyorsun (yarısında bulunan 3 parçayı da hep beraber tünüyle tepe taklak et ) yaprak oluyor böylece...İstersen kurabiye hamurunu hazırlamadan önce çevrende varsa şöyle ne bileyim oyun hamuru, fimo filan onunla bi dene önce hem elin alışır hem de mantığını daha iyi anlarsın...:) Hadi kolay gelsin, sevgiler... :)

5/24/2006 10:19:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Sevgili Safran'cığım, çok teşekkür ederim. Cumartesi yada Pazar mutlaka deneyecegim. Seninki kadar güzel olmayacagı kesin lakin yapa yapa ögrenecegiz. :))

5/25/2006 09:25:00 ÖÖ  

Yorum Gönder

<< Home

Related Posts with Thumbnails