Safran Mutfakta-Tatlılar, Kekler

Çarşamba, Mayıs 03, 2006

Vanilyalı Mercimek Helvası

Hiç yeşil mercimekten yapılan helva denediniz mi? Benim cevabım düne kadar hayır olurdu ama bundan sonra çok sık yapacağım bir tarif buldum :) Hani sizlerle geçtiğimiz gün Fırında Yoğurtlu - Köfteli Kebap tarifini paylaşmıştım… Bu tarifi çekmecemde bulduğum kitaplarımın arasından çıkan bir kitapçıktan aldığımı söylemiştim, işte bu tarif de o kapağı bile yırtılmış eski kitabımdan… Bu helvayı çok beğeneceğinizi umuyorum, çok değişik ve hoş bir lezzet çıktı ortaya, yapımı da bir hayli pratik… Tadı hem helva gibi hem de bir nevi puding gibi oldu diyebilirim… Tatlı ve çikolata düşkünü miniklerimize :) yeşil mercimek yedirmek için lezzetli bir alternatif, aynı zamanda tüm aile için de tadına doyulmaz bir lezzet…Hepinize afiyet olsun şimdiden, sevgiler :)

Safran


Malzemeler

1-1,5 çay bardağı (100 gr) yeşil mercimek

1 su bardağı su

2 su bardağı şeker

50 gr margarin

3 çorba kaşığı un

2 çorba kaşığı kakao

1 paket (8 gr) şekerli vanilin

Üzerine süslemek için: fındık, ceviz vb.


Yapılışı

Mercimeği 1-2 su bardağı su ile haşlayalım ve iyice pişmesini ve yumuşamasını sağlayalım… Pişen mercimek suyunu tamamen çekti ise 1 su bardağı sıcak su ekleyelim ve 2 su bardağı şeker de ilave ederek şeker eriyinceye dek bir iki taşım kaynatalım… Bu arada başka bir kapta margarinle unu kavuralım, un pembeleşince bu karışımı kaynamakta olan şekerli mercimeğe ekleyip hızlıca karıştıralım ve tüm karışımı el blenderınden geçirelim ve püre haline getirelim… Kakaoyu ve vanilyayı da ekleyip karıştırdıktan sonra yoğunlaşan helvamızın altını kapatıp küçük kaselere servis yapalım… Üzerini istersek fındık ve ceviz parçalarıyla süsleyerek nasıl seviyorsak (sıcak, ılık, soğuk olabilir) afiyetle yiyelim :)

11 Comments:

Anonymous Adsız said...

Safrancığım bu tatlıyı hayretler içerisinde okudum, ne diyeyim ellerine sağlık çok değişik bir helva olmuş.

5/04/2006 09:11:00 ÖÖ  
Blogger Safran said...

:))) Değişik ama çok çok güzel bir tarif canımcım, denersen çok beğeneceksin, sevgiler :)

5/04/2006 10:41:00 ÖÖ  
Blogger z.pelin said...

değişik bir tarif yarım ölçü deneek lazım :P...
sevgiyle safrancığım..
sağlıcakla kal...

5/04/2006 01:36:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Pelincim, tekrar hoşgeldin, mesajımı aldın mı sitende bilmem...Arkadaşım yok yok bu ölçülerle zaten azıcık 4 minik kase kadar helva çıkıyor, bak sonunda yetmezse karışmam :) Sen tam ölçü yap nasılsa beğeneceksin :)) Sevgiler canım :)

5/04/2006 02:41:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

oldukcaaaa ilginççç mercimekli tatlıııı canım benim yaa nerden bulurnsun bilmemki bu kadar güzel ilginç değişik tarifleri.ellerine sağlık paylaştığın içinnn güzel yüreğine sağlık.sevgiler

5/04/2006 03:11:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Gönülcüm çok teşekkür ederim güzel sözlerine, tarifi beğenmene o kadar sevindim ki, denemelisin mutlaka, deneyenler çok beğendi,sevgilerimi gönderiyorum canım :)

5/04/2006 04:46:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Safrancım o defteri iyiki bulmuşsun canım kimbilir içinde daha ne güzel değişik tarifler vardır... resmi görünce çikolatalı pudink sanmıştım okuyunca çok şaşırdım eline sağlık arkadaşım yine bizlere yeni bir tarif daha öğrettin öpüyorum seni.

5/05/2006 12:31:00 ÖÖ  
Blogger Safran said...

Çok teşekkür ederim canım arkadaşım, bak sen de bana güzel bir tatlı öğretmiş oldun bugün, iki renkli tatlın varya bayıldım, harika harika :) Mutlaka yapacağım canım :)Ben de öpüyorum seni çok :)

5/05/2006 04:02:00 ÖÖ  
Blogger Hülya YILMAZ said...

Safran'cım, bu ne değişik ve sağlıklı bir tatlı.
hiç aklıma gelmezdi yeşil mercimekten tatlı...
eline sağlık. ben de bir ara deneyeyim.

5/05/2006 09:05:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Sevgili Hülya, eminim bu tatlı senin maharetli ellerinde daha bir leziz olacak, denersen yorumlarını merakla bekliyor olacağım, bakalım tadını beğenecek misin :) Sevgilerimi gönderiyorum :)

5/05/2006 10:55:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Cooook geçmis ustunden ama cok tesekkur ederim tarif icin efendim, sevgiler...

2/04/2011 07:32:00 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home

Related Posts with Thumbnails