Safran Mutfakta-Tatlılar, Kekler

Pazar, Mayıs 14, 2006

Ye-10: Çilek Sepeti

Malzemeler

1 çorba kasesi taze çilek (blenderdan geçirilerek püre haline getirilmiş)

1 paket çilekli puding (ya da tek paket çilekli kremşanti)

1,5 su bardağı süt (pudingle yapılacaksa)

2 paket pötibör bisküvi (robotta toz haline getirilmiş)

1 paket krema sertleştirici

1 çay bardağı fındık kırığı

Süslemek için:

1 çay bardağı çilek reçeli

Hindistan cevizi

Nane ya da maydanoz yaprakları


Yapılışı

Kremşantiyi üzerinde yazan tarife göre hazırlayalım (puding tercih ettiyseniz 1.5 su bardağı süt ile pişirdikten sonra soğutalım) ve içine 1 paket krema sertleştirici koyarak mikserden geçirelim ve buzdolabına koyalım… Toz hale gelen bisküviyi, çilek püresini, fındık kırığını karıştırarak bir karışım elde edelim ve bunu hazırladığımız puding ya da kremşantinin içine dökerek bir hamur elde edelim… Bu hamuru streç film içerisine alalım ve saralım… Streç film kaplı ruloyu hafifçe bastırarak üçgen şekil verelim aynı bir çilek gibi ve derin dondurucuya atalım… Rulomuzu donduktan sonra çıkarıp sertleşen rulomuzun üzerinden streç filmi çıkararak 1’er, 2’şer cm’lik dilimlere keselim ve tabağa aldığımız üçgenlerimizin üstüne çilek reçeli sürüp, hindistan cevizi ekelim ve üst kısımlarına nane ya da maydanoz yaprakları koyarak çilek şekli verelim… (Ben sunumunu yaparken eritmelik çikolatadan hazırladığım bir çikolata sepeti de üstüne koydum)… Soğuk servis yapalım ve afiyetle yiyelim :)

4 Comments:

Blogger cay saati said...

Ellerine saglik canim 3`ü de birbirinden güzel görünüyor ,cilek sepeti cok orjinal olmus tarif ve paylasimin icin cok tessekkür ediyorum,cilek cenneti olmus bloglar:) sizleri cok seviyorum
sevgiyle kalman dilegiyle
Hülya

5/15/2006 08:37:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Çok teşekkür ederim Hülyacım, ben de, bizler de seni çok ama çok seviyoruz, iyi ki varsın :) Hakikaten tüm bloglarda çilekli tatlar, yeşille kırmızının hoş kontrastı var...İnsanın önce gözü bayram ediyor sahiden de, senin de ellerine sağlık canım tiramisu tarifini bkliyorum bak :)) Sevgilerimle...:)

Safran

5/15/2006 09:06:00 ÖS  
Blogger sefika said...

Safrancığım ellerine sağlık. Ne kadar güzel düşünmüşsün. Çilek sepeti gerçekten de hem göze hem de damağa hitap ediyor. Lezzetinin de çok güzel olduğundan eminim. ben özellkle çilekli muzlu cheese kek tarifini denemeye karar verdim. Bu güne dek evde cheese kek denememiş birisi olarak bakalım nasıl olacak becerebilecek miyim ? ellerine sağlık canım sevgiler

5/16/2006 03:24:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Şefikacım seni çok severim ama bu kadar mütevazı olduğunu görünce şimdi daha çok sevdim...O kadar lezzetli yemekler hazırlayan bir insan ne yapsa en güzelini yapar...Laf aramızda bu benim de ilk cheese kek denememdi, ama inan son olmayacak, meğer ne lezzetli şeymiş şu cheese kek dedikleri :) Şimdiden ellerine sağlık Şefikacım, en içten sevgilerimle, öpüyorum :)

5/16/2006 05:22:00 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home

Related Posts with Thumbnails