Safran Mutfakta-Tatlılar, Kekler

Cumartesi, Ocak 16, 2010

Vişneli Puflar

Malzemeler

3,5 su bardağı un
1 paket maya
1 tutam tuz
1 yumurta
1 çay bardağı toz şeker
1 çay bardağı sıvıyağ (veya 100 gr margarin)
1 çay bardağı süt

İçine: 300 gr kadar dondurulmuş vişne

üstüne: Pudra şekeri


Yapılışı

Vişnelerimizin varsa çekirdeklerini ayıklayıp, bir elek içine yerleştirelim, eleği başka bir kaba oturtalım ki, vişnelerimiz suyunu bırakabilsin (vişneler suyunu bırakıca içine 1 kaşık pudra şekeri koyup karıştırdım ben tariften farklı olarak daha tatlı bir iç olsun diye)... Yukarıda kalan malzemeleri karıştırıp (pudra şekeri ve vişne hariç) bir hamur elde edelim ve 40 dakika üstü kapalı biçimde dinlenmeye bırakalım... Sonra dinlenen hamuru merdane ile 2-3 mm kalınlığında açıp bi su bardağı ile yuvarlaklar keselim... Bir yuvarlağın içine 3 tane vişne koyup, diğer bir yuvarlağı üstüne kapatalım ve kenarlarını kapatarak yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine alalım.... İşlemi hamur bitene kadar tekrar edelim... Tepsi de biraz daha bekletip (ben 15 dak. daha bekledim) önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında 15 dak. pişirelim... Pişen pufları ızgara teline alıp soğutalım ve üstüne pudra şekeri dökerek servis yapalım, afiyetle yiyelim... :)

2 Comments:

Blogger japon çekirdeği said...

merhaba tarifiniz aldım. ellerinize sağlık çok lezzetli gözüküyor.

sevgiler
ebru :))

1/16/2010 03:13:00 ÖS  
Blogger Safran said...

çok teşekkürler, sevgiler...

1/18/2010 11:07:00 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home

Related Posts with Thumbnails