Safran Mutfakta-Tatlılar, Kekler

Pazartesi, Haziran 20, 2011

Yulaf Ezmeli Kurabiye

Malzemeler

2 yumurta
1.5 bardak kuru üzüm fındık karışımı
1 paket kabartma tozu
1 şişe Dr Oetker vanilya aroması veya 1 paket şekerli vanılın
1 bardak toz şeker
1/2 tatlı kaşığı tarçın
1 su bardağı un
1 fiske tuz
3 su bardağı yulaf ezmesi
50 gr eritilmiş margarin
2 kaşık buğday kepeği (isteğe bağlı)

Yapılışı

Fırını 180 dereceye ayarlayalım...Yulaf ezmesi, buğday kepeği, un, şekeri ve kabartma tozunu karıştıralım... Üzümü, fındığı, tarçını, vanilini, tuzu da ekleyelim... Bu karışıma 2 yumurta kırıp, margarini ilave edelim ve tekrar iyice karıştıralım... Karışımımız oldukça yapışkan olacak... Bundan ceviz büyüklüğünde parçalar alıp elimizle yuvarlayıp yassıltalım ve yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine aralıklarla koyalım (hamur yapışkan olduğundan yassılttıktan sonra elimden ayırmak için bıçağın tersini kullandım)... Isınmış fırında 14 dakika pişirelim... Fırından alıp 5 dakika tepside bekletip, ızgara teline alalım ve soğumaya bırakalım... Afiyetle yiyelim...

Etiketler: , , ,

2 Comments:

Anonymous yemek tarifleri said...

harika bir tarifmis. tebrikler.

8/19/2011 04:55:00 ÖÖ  
Blogger Feride said...

Denedim daha yaparken bile güzel koktu şeker yerine pekmez koydum bir de kakao ekledim tarifinize pişmediniz sabırsızlıkla bekliyorum teşekkürler

5/14/2020 03:31:00 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home

Related Posts with Thumbnails